• Photo of La Fageda d'en Jordà-Castell de Colltort-Sant Miquel de Sacot

Recorded October 2009

2.0
4.0

near Sant Cristòfol de les Fonts, Catalunya (España)

Aquesta caminada es va fer el dia 25-10-09, conjuntament el Centre excursionista d'Olot i la GECA de Sant Esteve d'en Bas que celebrava la seva 9ª Caminada del 25 Aniversari (ENHORABONA) , sent el vocal en JOSEP ESPUNYA.
Sortida - arribada, Pàrquing de Can Serra (Carretera de Olot a Sant Pau).A continuació transcric el full de ruta.
Creuarem la carretera per el pas subterrani on hi ha un monument al poeta Joan Maragall i entrarem en una de les vint-i-sis reserves naturals que té la zona volcànica de la Garrotxa. El grup caminarà uns tres quilometres quasi planers, fins arribar a can Betra, on ens espera una curta però forta pujada per arribar a la casa enrunada de can Talaia.
Els participants continuarem pujant en diagonal, passarem per sota el Puig de Sant Joan i a la collada resseguirem el turó de la Rovira. Paga la pena donar una ullada a la clariana que hi ha just a la cinglera , on es pot veure als nostres peus a la Fageda d'en Jorda, més enllà Olot, i al fons la serralada dels Pirineus.
Quinze minuts més tard haurem arribat al Castell de Colltort. El Castell, així com la Parròquia i la vall de Sant Iscle, son esmentats en el testament del Compte Tallaferro (Bernat I de Besalú) l'any 1020 o 1021. Entre els molts llegats que féu al seu fill i successor Guillem, li concedí aquest Castell. Actualment només en queden uns petits murs d'aquesta construcció, des d'on s'albira una magnifica panoràmica de la zona volcànica de la Garrotxa.
Continuant el nostre itinerari la colla passarà pel Faig Rodò, minuts després pel collet de Fontpobra i creuarà la pista que mena des de can Xel a Sant Iscle de Colltort. Després de transcórrer per una vessant mes obaga, ens trobarem amb el Puig de Penya Pequegera, des d'on podrem veure el volcans Croscat, Santa Margarida, Rocanegra, d'en Simon, Puig de Subià i , al darrera el pobla de Santa Pau.
Un cop haguem gaudit del paisatge, començarem a baixar,i el cap de deu minuts ens posem a la pista que mena a Can Xel. Pocs metres més enllà girarem per anar a Fontpobra, on ens podrem refrescar-nos a la font.
Els participants tornarem a la pista resseguint-la durant uns cinc minuts i, a continuació travessarem la Castanyeda de Bassols i el Bosc del Torrent, perdent desnivell gairebé sense adunar-nos-en.
Just al sortir del Bosc passarem per Cal Noïc i Can Batlle. Uns metres més enllà a la nostra esquerra hi ha les ruïnes del castell de Sacot, casa forta documentada l'any 1342. Continuant per la pista arribarem a l'Església de Sant Miquel de Sacot, construïda els segles XVIII-XIX sobre el primitiu temple romànic, del qual en restes elements ben visibles a la façana. La rectoria annexa ha estat habilitada com a casa de colònies pel Bisbat de Girona.
Continuant el nostre camí, els caminaires ens enfilarem pel costat del cementiri, trobarem Can Cinto i Can Patllari i anirem remuntant la carena atapeïda per alzines. Assolit el cim de Puig d'en Costa, l'oratori de Sant Miquel Petit, esvelt i amb un "pinacle" arrodonit, se situa al vell mig d'un replà. La fornícula es feta amb pedra i compta amb dues imatges: una representa Sant Miquel Arcàngel matant el dimoni i l'altre Sant Jordi.
Posteriorment ens espera una forta davallada per arribar a la pista que duu a les masies de la Fàbrega i a la Costa. La travessarem i n'agafarem una altre que porta a cal Sastre, caminant uns quaranta metres els participants tombarem a la dreta per travessar un prat i a la carretera enquitranada que mena a la cooperativa. Ales hores tornarem a gaudir de la fageda d'en Jordà i arribarem a Can Serra.
Cartografia Editorial Alpina, mapa Garrotxa.

• Photo of salva007

salva007 Sep 11, 2012

Una autentica passada de track, ruta de senderisme al 300 % "pura y DURA", molt dura i em alguns trams molt difícils de seguir. Es una ruta per autèntics senderistes. La qualifico de moderada, perquè no ja moderada/dificil. Vam trigar 6 hores 50 minuts, sense dinar i vam fer 15.760 km. "despistes" inclosos.