• Photo of LA FÀCIL (més fàcil que curta) Centelles - Castell de Centelles - Castell de Castellcir (La Popa) - Centelles

September 29, 2021

near Centelles, Catalunya (España)

Sortim de l'estació de Centelles, pel carrer del Marquès de Peñaplata / d'Anseim Clavè, pujem el carrer fins el capdamunt i girant a l'esquerra arribem a l'Ajuntament de Centelles.
Passarem sota l'arc del Carrer Nou / Carrer del Serrat que farem fins al final, llavors seguirem pel Carrer de Sant Martí fins a sortir del poble. Al davant, damunt del penya-segat veurem el perfil del Castell de Centelles.
Seguirem per la carretera un tram recte i a la primera corva sortirem per un camí a la dreta que la va borejant fins que un parell de corves més tard es va separant, mentre poc a poc va agafant alçada. El camí es transforma en un corriol clar de seguir que uns 10' més tard desemboca en un cami de terra que ens dura comodament fins a la part alta del penya-segat.
Abans d'arribar adalt de tot hem d'agafar un camí a l'esquerra, que en 5' ens porta al Castell de Centelles, amb una vista de la plana d'Osona, del Tagamanent i del Pla de la Calma, espatarrant.
Desfarem aquest curt camí per tornar al camí més ample que puja al capdamunt del coll, on trovem la masia de la Rovira de Cerdans. Girem a l'esquerra fins a superar-la i ens trobem amb dos camins paral·lels, agafarem el de l'esquerra, que puja lleugerament, i cap al final d'una amplia corva veurem una primera, i a la segona bifurcació pendrem de nou el camí de l'esquerra que seguint, seguint, planejant o amb una baixada suau, ens portarà fins el curiòs Castell de la Popa. Les vistes de nou espectaculars
Tornarem desfent el suau cami de pujada.