• Photo of LA CURTA - Monistrol Vila-Coll de la Creu-Coll de la Cabra-Coll de les Brúixes-Pla de les Brúixes-Can Benet-Estació de l'Aeri

September 30, 2020

near Monistrol de Montserrat, Catalunya (España)

Aquesta ruta està pensada per fer una bona passejada pels voltants de Monserrat fins arribar a un mirador on es pot veure la vall del Llobregat i el Massis de Montserrat per la part més oriental.

Està basada en la ruta LLARGA, però pensada per fer-la amb condicions més fàcils. Però la farem en el sentit contrari.

Considerem que no te sentit començarla a l'estació Monistrol de Monserrat i després caminar fins a Monistrol Vila. Millor baixem del tren directament a Montserrat Vila i allà comencem a caminar

Comencem pujant des de Monistrol un desnivell de 110m no gens fort fins al Coll de la Creu a sobre de la vila, allà continuem pel camí del Coll de Cabra, ben traçat i ample que va remuntant pel la falda de la carena amb una pendent suau fins que una mica abans del Coll de la Portada ens desviem per un altre camí també ben traçat però una mica mes estret que ens du fins el Coll de les Brúixes.

A partir d'aquest punt es comença a baixar. Aquí comencem a fer un camí diferent del que es farà a la llarga que ve de més amunt.

Una mica més endavant, en el lloc asenyalat del planol, agafarem un cami, que després haurem de desfer, que ens durà al mirador del Pla de les Brúixes on podem admirar una gran vista de la vall del Llobregat i del massís de Montserrat per la seva part sud-est.

Desfent aquest darrer camí per tornar al camí ample pel que veníem i que còmodament ens dura cap al fons de la vall.

Passarem per la masia de can Benet una mica pel damunt de la de Can Tovella i paral·lelament al riu anirem remontant, de moment per sobre la via del tren un parell de km, passarem llavors a l'altre banda de la via fins trobar, uns altres dos km endavant, l'estació de l'Aeri de Montserrat on prendrem el tren de tornada.

Coll de la Creu

Pla de les Brúixes

Can Benet

Can Tovella

pas a pel damunt a l'altre banda de la via

Estació de l'Aeri de Monserrat

• OscarB.dg Sep 30, 2020

Ups! He oblidat d'indicar amb un destacat el desviament per anar al Pla de les Bruixes, però si seguiu el planol veureu que no hi ha pèrdua. ;-)