Uploaded March 4, 2019

Recorded March 2019

1.2
2.5

near la Cellera de Ter, Catalunya (España)

L’inici d’aquesta fàcil i entretinguda ruta circular és a l’aparcament que hi ha al començament del polígon industrial de la Cellera de Ter.

Aquí comença un camí que va remuntant el riu, seguint les riberes del Ter. És un corriol fàcil i atractiu que fan servir els pescadors per arribar a les pesqueres.

Arribo a la Resclosa de la Burés, que s’utilitza per derivar l’aigua al canal de les Indústries Burés. No he tingut cap problema per passar per les seves instal•lacions. Si es troba tancat, a uns cent metres abans d’arribar-hi, hi ha un pas per travessar el canal que et porta al Carrer de les Brugueres o de les Serps.

Quan hi arribo el segueixo a mà esquerra per la pista que més endavant passa per uns ponts, els canal de les antigues fàbriques de la Burés.

Un cop passat el últim d’aquests ponts, deixo la pista i m’arribo a l’ermita de Sant Just i Pastor.
Es tracta d’una església romànica, probablement del segle XII, és una construcció rural senzilla.

Segueixo el meu recorregut pel camí i per pista fins a arribar a la Via Verda del Carrilet, seguint en direcció a la Cellera parant-me a beure a la font de Can Pla, un cop arribat al final del poble, em dirigeixo cap a l’aparcament on he deixat el cotxe.

Salut i bona caminada!!!

Font de Can Pla

• Photo of Mònica i Josep

Mònica i Josep Sep 24, 2019

Avui 24/09/19 hem fet aquesta ruta i a sobre d'un dia radiant, ha sigut una ruta tranquil a. Molt divertida. La pena es que la tornada per el carril bici es fa un xic pesada.

• Photo of JEP BOIX

JEP BOIX Sep 24, 2019

Gràcies Mònica i Josep, m'alegro de que hagis gaudit d'aquesta ruta. Salut!