Moving time  2 hours 19 minutes

Recorded February 2020

1.6
3.1

near Matadepera, Catalunya (España)

Es una ruta de mig dia sense presses. Es pot fer en 3 hores tranquilament.

Ruta de mig dia de nivell mig, tan físic com tècnic. A nivell físic pel desnivell. A nivell técnic per les 3 grimpades a roques per qui no està acostumat. Son de nivell fàcil pero no aptes per a gent amb vertígen, por a les alçades o falta de técnica grimpant roques. També hi ha una grimpada curta una mica complicada i vertical.
He definit la ruta com a difícil perque la grimpada curta (2m) pero bastant vertical i a sobre de una pujada amb un pendent del 53%, just abans d'arribar amunt del tot de Castellsapera, pot ser perillosa per qui no estigui acostumat a aquestes coses o no porti una corda. Una caiguda des d'aqui, al ser bastanta pendent, pot ser molt perillosa.

Dit aixó, la ruta disposa de 2 variants per evitar totes les grimpades per qui tingui vertigen, falta d'experiencia a la muntanya grimpant roques o vulgui fer una passejada per pista en comptes de anar per camins perdedors bastant tancats pel mig del bosc.
La primera variant està al tercer gir a l'esquerra de la ruta, marcat com OPCIO FACIL/DIFICIL. Si es segueix recte per la pista, es torna a agafar la ruta després de la Roca del Corb.
La segona variant està just abans de començar a pujar fins a Castellsapera, també marcat com OPCIO FACIL/DIFICIL. En comptes de girar a la dreta, es segueix recte, al primer encreuament girem a la dreta i al segon girem a l'esquerra pel camí ral i tornem a agafar la ruta a l'encreuament de La Pola o Les tres Creus.

Hi ha un moment que he girat a la dreta en comptes de l'esquerra, anant a un cami sense sortida, pero als pocs metres m'he adonat i he tornat enrere. Ja ho he marcat com ERROR DE TRACK.

Seguiu per la carretera

Aneu pel costat esquerre, que te marge per caminar còmodament.

Girem a la esquerra

Agafem el camí Ral de pujada

Girem a la esqerra

Pujem direcció a la Roca del Corb

OPCIO FACIL/DIFICIL FACIL: Seguim recte fins retrobar la ruta just després de la Roca del Corb DIFICIL: Anem cap a l'avenc de les pinasses. RUTA NO APTA PER GENT AMB MOLT DE VERTIGEN. TE 2 GRIMPADES FACILS A ROQUES D'UNS 4 o 5m D'ALÇADA. Es un camí de baixada una mica perdedor i poc cuidat.

Creuar riera i pujar per la esquerra

Creuem la riera i seguim pujant per la esquerra just passant sota un arbre primet molt inclinat, com es veu a la segona foto vist des d'amunt.
Cave

Avenc de les pinasses

Girem a la dreta

Seguim el camí per la part esquerra (ERROR DE TRACK. He anat per la dreta)

ERROR DE TRACK. Vaig girar a la dreta en comptes de seguir cap a l'esquerra. Per això es veu que vaig i torno un trosset.

Girem a la dreta

Ara seguirem tot recte fins a la Roca del Corb, tot pujant per aquest camí empedrat i passem pel mig de la roca d'amunt, que te unes boniques escales tallades a la pedra
Building of interest

Bunker en perfecte estat

Bunker i base d'artilleria anti aèria

Petita roca a grimpar

El camí més ràpid es seguir recte cap amunt. Qui tingui vertigen pot anar pel caminet que rodeja la roca i pujar per radere d'ella.

Roca del corb

La pujem i seguim fins el turó de la Carlina

Girem a la dreta

Ara anem cap el collet estret

Panoramica

Mountain pass

Collet Estret

Trobem el canal del Llop a la esquerra. Seguim recte. (Hi ha l'opció de baixar pel canal del Llop fins a la roca salvatge i tornar a pujar fins a Castellsspera) Passat el canal del Llop trobem unes roques a l'esquerra. Pujem pel caminet pel mig de les roques.

Seguim per la esquerra

Girem a la dreta

OPCIO FACIL/DIFICIL FACIL: Qui no vulgui patir aquesta pujada i després baixada, amb la grimpada i el risc que té, que segueixi recte i giri a la dreta i després a l'esquerra pel camí ral per una estona més endavant tornar a agafar la ruta a l'encreuament de 3 camins. DIFICIL: Pujem cap a Castellsapera. Es una pujada amb bastanta pendent. Pujem-la amb cura de no relliscar. Ens podem ajudar amb els arbres i les seves arrels. A dalt de tot hi ha una petita grimpada NO APTA PER GENT AMB VERTIGEN ni tampoc per qui no estigui acostumat a fer grimpades a roques verticals. Ideal portar una corda per si de cas i pasar-la per un arbre per seguretat, doncs una caiguda des d'aqui podria ser molt dolenta.
Bridge

Roca foradada

Jo he passat per sota. I vosaltres?

Pedreta a pujar

El camí segueix pel cim del roc. Jo la he pujada per l'esquerra anant en diagonal cap a la dreta. Una vegada amunt, rodejem la roca per la dreta pel camí que veiem clarament.

Recte

Seguim per la pista

Punt d'aigua

Mig camí, donem la volta i tornem cap l'inici

Aquesta es una ruta de matí o tarda. Ja toca donar mitja volta per arribar a hora. Tornem pel camí de la dreta de radera nostro per fer algo diferent. Arribem a la part de radere del punt d'aigua de prevenció d'incendis.

Panoramica

Tornada. Recte

Tornada. Esquerra cap a baix

Cave

Tornada. Avenc del Castellsapera

Tornada. Baixem pel camí del mig

Es el camí que està just devant de l'Avenc