Moving time  2 hours 4 minutes

Recorded November 2019

1.2
2.3

near Regués, Catalunya (España)

Km VERTICAL CARAMELLA - CARO, Regués - Mas de Barberans (Roquetes, Parc Natural dels Ports, a la comarca del Baix Ebre, Tarragona).

Cim del MONT CARO (1441m), sostre comarcal del Baix Ebre i un dels 100 CIMS del Projecte de la FEEC.

Són 1200 metres de desnivell en 7,4 Km.
===
RESUM: Parking de la Caramella - Barranc de la Caramella - Cruïlla de l’Escaleta - Cruïlla Bassis del Caro - Coll del Vicari - Dreceres - Cim del Caro.

* Track només d'anada *
INICI: "La Caramella", on tenim una zona habilitada per aparcar. S'hi arriba en cotxe per una pista de sorra, de bon transitar (és el Camí dels Garroferets i Camí de la Caramella), al municipi de Roquetes.

RECORREGUT:
Des de LA CARAMELLA comencem a caminar per pista forestal, passant una barrera que impedeix el pas a vehicles, en lleugera baixada fins a la Casa de Carvallo.

Al MAS DE CARVALLO abandonem la pista forestal i continuem per un corriol que aviat creua el BARRANC DE LA CARAMELLA i comença a pujar de valent, sempre seguint uns senyals de pintura vermella.

A mesura que anem guanyant alçada, admirem la bellesa del relleu del massís dels Ports, així com les altes parets que ens envolten, i el paisatge de la vall. Magnífic el salt de la CUA DE CAVALL.

Hi ha una curiós refugi sota unes roques, tipus "balma obrada", en forma de bolet dels barrufets, que m'atanso a visitar.

El petit corriol és molt apacible, amb ziga-zagues, trams empedrats i trams tipus "Escaletes", ben definit, fàcil de seguir. Els senyals vermells ens acompanyaran fins el cim.

Al principi predomina el margalló, i a mesura que anem pujant ja abunda el boix, el pi i després el faig, amb els bonics colors de la tardor.

En el recorregut, trobarem dues cruïlles indicades amb una placa metàl.lica de la U.E.C. :

A la primera cruïlla pots triar la opció de continuar per la "Drecera" a l'esquerra o per el corriol més llarg, a la dreta, que creua un parell de vegades el torrent (segons la placa: "Dressera" o "Caro - FORATS"). Escolleixo la DRECERA (el Km Vertical anava per la segona opció). [A la tornada, no gravada en aquest track, ja trio la segona opció; torno pel mateix camí, excepte per aquesta cruïlla].

A la segona cruïlla pots triar la opció de pujar per la dreta (L'ESCALETA) o per l'esquerra (MOLETA CASTELLONA). Continuo per l'Escaleta.

M'ha plogut durant bona part del trajecte, amb boira i poca visibilitat a partir del Coll de l'Escaleta. Sort de dur la capelina! I tot i això, com que el sender és estret, he acabat mullada com un ànec. Poc abans d'arribar al cim del Mont Caro la pluja s'ha dissipat i els núvols s'han obert, deixant un paisatge fantasmagòric amb fumeroles espectacular.

Al cim del MONT CARO hi ha una passera de fusta en una banda i un monument amb una verge a l'altra banda, al costat de les grans antenes que caracteritzen aquest cim.

Al Mont Caro s'hi pot arribar en cotxe, quedant pal.lès el contrast d'un paisatge solitari i feréstec en la pujada pel BARRANC DE LA CARAMELLA i la part civilitzada, a partir del COLL DEL VICARI, creuant la carretera diverses vegades per unes dreceres sotabosc.

Nota: Habitualment el Barranc de la Caramella porta poca aigua, però després de fortes pluges pot ser complicat creuar-lo.

Especialment a l'estiu cal dur provisió d'aigua, doncs la pujada és cara Sud.

Tenia tantíssimes ganes de fer aquest recorregut! L'he gaudit i m'ha agradat moltíssim!
=====

El track està basat en el "Quilòmetre Vertical Roquetes" (Caramella-Caro), amb sortida a La Caramella i arribada al nou mirador del Cim Caro (Roquetes) 1441m.

La prova forma part de la Copa Catalana de Curses Verticals FEEC i del Circuit de Curses de Muntanya de les Terres de l'Ebre i del CAMPIONAT DE CATALUNYA DE CURSES VERTICALS. Està organitzada pel Trail Roquetes Associació Esportiva i Cultural. Des del 2018 amb domini propi a:

La cursa consisteix en una cronoescalada de 7,5 km de distància amb un desnivell positiu de 1250m. "Km Vertical de Roquetes"

Enguany (2019) la cursa ha canviat el traçat per pujar al cim del Mont Caro, i en comptes de pujar pel Barranc de la Caramella es puja pel Barranc de Lloret.

"Informamos que el KMV de Roquetes estrena recorrido totalmente renovado en la edición del 2019. Después de 9 años saliendo de la zona de La Caramella, este año nos desplazamos al Barranco de Lloret, uno de los lugares con más encanto dels Ports y que dará inicio a una subida de 5,5 km con un desnivel positivo de 1250 metros. El Escarrisó de Borosa, Cova Ebro, Coll de Pallers y una llegada diferente a Caro, darán un atractivo más a la carrera en su 10ª edición. La prueba vuelve a formar parte de la Copa de España de Verticales (FEDME), el Circuito de Carreras por Montaña de les Terres de l’Ebre y en el Open de la FEEC"

"Zona húmeda espectacular del término de Roquetes donde allí se sube un sendero que nos llevará al Cim de Caro. El recorrido seguramente no tiene la verticalidad de las pasadas ediciones pero lo compensa con su paso por parajes de gran belleza paisajística. La distancia es de 5,5 km con un desnivel positivo de 1150m.

START: BUFADORS DE LLORET
COLL DE MORRALETS
COLL DE PALLERS
MONT CARO 5.45 KM

Organizada por el Trail Roquetes Asociación Deportiva y Cultural.
SE RECOMIENDA LLEVAR CHAQUETA CORTAVIENTOS PARA PARTICIPAR EN LA CARRERA"

Pkg La Caramella

Casa Carvallo (inici cursa km vertical)

Senyals vermells

Cruïlla Bassis del Caro

Coll del Vicari: carretera

Dreceres

Mont Caro (antenes i verge)