Moving time  2 hours 7 minutes

Recorded March 2018

2.0
3.9

near Cànoves i Samalús, Catalunya (España)

Km vertical al Turó del Samon (1272m)
Baixada per les 14 llaçades. Castanyer Gros de la Baga d'en Cuc i l'Embassament de Vallforners (Cànoves i Samalús).

Aprofitant l'entrada de la primavera i tot nevat....... 😊

Pujada explosiva per desempellegar-se de tots els mals, perfecte per escampar la boira i bon entrenament. Són gairebé 1000 metres de desnivell positiu en menys de 5 km fins el Turó de Samon, un dels 100 CIMS de la FEEC.

● ACCÉS: Cànoves i Samalús. Aparcament de l’EMBASSAMENT DE VALLFORNERS o VALLFORNÈS. [Nota: els dies festius i caps de setmana cal pagar 3€ per deixar el vehicle aquí aparcat. El ticket s'agafa a l'aparcament de Can Domènech, passada la Braseria Can Canela (veure rètols)].

● RECORREGUT (en sentit anti-horari):
Aparcament de Vallfornès o Vallforners
Corriol en pujada directa.
Ermita Sant Salvador de Terrades.
Can Quintanes.
Ull: corriol esquerre, en pujada constant.
Cruïlla.
Collet de Palestrins (bassa de bombers). Del coll surt un corriol emboscat a la dreta de la pista forestal, que puja molt dret, en direcció al Samon. Obviar les desviacions a la dreta. Mentre pugem, tindrem una gran panoràmica sobre la vall, a Sant Elies...

Assolim la carena, per on passa el PR-C 139.
Turó del Pi Novell (1215m), amb gran fita de pedres.
Turó del Samon (1272m), vèrtex geodèsic.
PR C-139.
Collet del Pou d'en Besa
Baixada per les giragonses ("les llaçades" com dic jo).
Vista a la Casa del Bosc (bar-restaurant, amb tràfec de senderistes el cap de setmana, molt recomenat).
Trencall al Castanyer d'en Cuc / Casa del Bosc.
Castanyer Gros de la Baga d'en Cuc, exemplar monumental, amb història inclosa. El seu interior està buit i es comenta que fa anys hi va viure un carboner durant l'hivern.
Font de les Acàcies (natural).
La pista ampla baixa paral.lela a la riera, on veurem diversos gorgs.
Cruïlla Masia de Vallforners (alberg).
Pantà de Vallforners, el voregem.
Barrera i desviació a Can Cuch.
Pont
Enllaç SL-C90 a Cànoves (Passeig Fluvial Antoni Grous).
Aparcament de Vallforners.
- - -
* SANT SALVADOR DE TERRADES. Ermita neogòtica emplaçada en plena muntanya, al nord del terme municipal, en vers el Pla de la Calma, a una altitud de 740m. Es va construir el 1930 segons el projecte de Josep M. Pericas, en el mateix lloc on s'alçava l'antiga capella. Documentada al s. XIII, fou fundada possiblement pels senyors del Castell de Cànoves. L'actual edifici és d’una sola nau, amb creuer i absis pentagonal. La façana, emmarcada per pilastres que acaben en arquets cecs, té en el centre un gran arc apuntat, la porta adintellada i tres finestres també apuntades. En el capcer hi ha un gran arc parabòlic rematat per una creu de pedra. A la dreta, damunt el creuer, s'alça el campanar d'espadanya amb tres obertures d'arc de mig punt. (http://www.canquintana.com/masia_detalle_noticia02.php)