Download

Be the first to clap
2,884 ft
966 ft

near Kaynaklar, İzmir (Türkiye)

Kaynaklar köyünden başladık. Tırmanış kayası kamp alanı üzerinden Gürlek vadisine girdik. Bu bölümde, derenin kuzeyinden güneyine geçen yeni bir orman yolunun yapılmış. Yolun dereyi kestiği yerden sonra, bazı bölümler bozulmuş olsa da, Gürlek'e kadar dere kıyısındaki patikalardan yürünebiliyor. Gürlek deresi çok güzel akıyordu.
Gürlek'ten sonra patikaya girdik. Orman yoluna çıkıp yangın Havuzu üzerinden Tekçam kavşağına ulaştık. Buradan patikaya girerek biraz ilerideki çeşmeye kadar gittik. Sonra geri dönerek yine patikadan Gökdere vadisine indik. Vadideki dere kenarındaki orman yolları ve henüz bozulmamış olan patikalardan yürüyerek, Gökdere kanyonunu geçip piknik alanına çıktık.
Gökdere piknik alanının güneyinde kalan patikadan yürüyerek Kaynaklar'a ulaştık. Bu bölümde, orman yolunu izlemek istemedik. 17.5 ile 18. kilometreler arasında keçi patikalarını izleyerek, inişler çıkışlar yaparak ve biraz zorlanarak vadiyi geçtik.
Mesafe:19,37 km
Ortalama hız: 3.4 km/h
İrtifa Kazancı:762 m
İrtifa Kaybı: 762 m
Maksimum irtifa: 879 m
Minumum İrtifa:294 m
Zorluk: Orta
Hareket süresi: 5 Sa, 44 dk.
Toplam süre: 10 Sa, 16 dk.

KAYNAKLAR

ÇEŞME/YANGIN HAVUZU

TEKÇAM

ÇEŞME

Çeşmenin suyu aslında güzel akıyor. Herhalde boru tıkanmış, bu nedenle suyu azalmış. Su üst bölümdeki kayalar arasında taşarak akıyordu. Zamanımız kısıtlı olduğundan, boruyu açmak için uğraşamadık.

SU KAYNAĞI

Hayvanlar için yapılmış, küçük ve güzel bir yalak.