Technical difficulty   Moderate

212 f
2.4
4.8

near Kargıcak, Muğla (Türkiye)

Denizden 200 metre yükseklikte başlayan parkur hafif eğimlerle eski taş yollardan (ki muhtemelen yer yer antik yollar), bazen ise eski köy yollarından 6 kilometre boyunca devam edip 600 metre irtifada Labraunda antik kenti ile buluşuyor. 2,5 saatte tamamlanan yürüyüş yorgunluğunu Labraunda antik kentinde kocaman bir ağacın gölgesinde atmak mümkün. Labraunda Türkiye’nin en iyi koruna gelmiş antik kentlerinden biri. Kenti gezerken agora, tiyatro gibi kamusal yapıları göremiyorsunuz. İsmini Karia’nın da simgesi olan çift ağızlı baltadan Labra’dan alan kent; aslında bir kült merkezi. Yürüyüş Labraunda’dan sonra Kırcağız’a kadar 9 kilometre sürüyor. Bu sefer de 600 metreden 100 metreye kadar çok sert olmayan bir eğimle ilerleniyor. Öğleden sonraki yürüyüş ise yaklaşık 4,5 saat sürüyor. Labraunda antik kentine kadar araç yolu olduğu için bu parkur tamamını değil, iki bölümden birini yürümek mümkün. Ben Kargıcak – Labraunda yürüyüşünü tavsiye ederim.

Detaylı bilgi ve daha fazla parkur için http://yildirimozan.com/karia-yolu-herodotun-moseleusun-memleketi linkine bakabilirsiniz.