Uploaded November 9, 2017

Recorded November 2017

1.3
2.7

near Mura, Catalunya (España)

Activitat feta amb la colla "Caminant entre setmana"
Temps en moviment 2 hores i 31 minuts

Iniciem el recorregut al petit aparcament que hi ha al revolt del km 13 de la carretera de BV-1221.
Baixem per un corriol fins a la Riera de les Arenes, travessem el torrent del Sot de la Bóta i seguim el sender marcat amb senyals de pintura groga, que en suau i constant pujada ens faria arribar al Coll Prunera en uns 25 minuts.
En aquesta ruta el sender estava tant desfet i esborrat que vam decidir tirar pel dret a enllaçar amb el corriol que ve del Coll Prunera; com que és una zona relativament plana i al rocam pràcticament no n'hi ha vegetació, és fàcil d'orientar-se i trobar per on passar entre els minsos arbustos.
Enllacem i agafem en sentit ascendent el corriol que ve del Turó de Coll Prunera. Seguint les marques de pintura de color "butà" ens pujarà fins al Morral d'en Bens.
Als darrers metres d'accés al Morral d'en Bens per la cara Nord s'ha de fer una petita grimpada amb ajut de les arrels que hi trobem en abundància.
La desgrimpada per la cara Est la farem descendint els 4-5 metres, agafant-nos a les nombroses preses de la roca. Pot anar bé portar una corda de 6-8 metres per ajudar-se en cas de necessitat per fer la desgrimpada.
Com a alternativa, també es pot evitar la pujada al Morral, seguint el corriol pel qual hem vingut, que baixa per l'esquerra del Morral d'En Bens.
Continuem la caminada guanyant alçada seguint la carena i arribem al Morral Gran on podem gaudir d'unes magnífiques vistes de Castellsapera amb Montserrat al darrere seu i la Mola a mà esquerra.
Reprenem el recorregut passant per un bonic alzinar i en 15 minuts haurem arribat al punt més alt de l'excursió i al Camí de la Carena del Pagès, el collet dels Tres Termes.
Continuem el Camí de la Carena del Pagès en direcció a Mura, durant 700 metres i l'abandonarem pel corriol, que trobarem a uns metres de la pedra indicadora que té escrit el nom de Mata, a la dreta del Camí.
Aquest corriol ben fressat ens portarà als cingles de la Canal de Tanca . Tindrem molt bones vistes de la Vall d'Horta.
400 metres més i haurem arribat a sobre de la Roca Encavalcada, encara que hi ha diversos senders és força fàcil orientar-se per la direcció que hem de dur.
Cal vigilar de no relliscar i no apropar-se massa al vuit, ja que la caiguda pot ser perillosa.
Comencem el camí de retorn, pujant pel sender que ens durà al Camí de la Carena del Pagès.
Passat el majestuós Roure del Palau agafarem el corriol que trobarem a uns 80 metres del roure i que està assenyalat amb una renglera de pedres.
Seguirem el corriol entre l'alzinar que, en constant baixada, ens portarà a travessar el torrent de la Canal de les Teixoneres.
Arribat al torrent i seguint el sender, trobarem a la nostra esquerra una fita amb una pedra blanca de base indicant l'entrada del corriol del Faig de les Teixoneres.
Caldrà recórrer 100 metres pel corriol suaument marcat i apareixerà davant nostre aquest preciós exemplar de faig en mig de l'extensa i impressionant roureda de fulla gran del Sot de les Teixoneres.
Retornarem al corriol, que segueix paral·lel al torrent, gaudint del paisatge de la Roureda de les Teixoneres. A la nostra dreta podrem observar l'Avenc de les Teixoneres amb una fondària de més de 20 metres.
Quan el torrent s'ajunta amb la Riera de les Arenes podem observar un altre bonic exemplar d'arbre: el Roure Escorçoner.
Continuarem fins a enllaçar amb el recorregut que hem fet a l'inici de la ruta i que ens durà fins a l'aparcament.

Rocam sense vegetació

Roure del Palau

Cova - Mirador de les Fogueroses

Entrada per pujar Morral d'En Bens

Corriol esborrat pels porcs senglars

Avenc de les Teixoneres

A la dreta, baixant per la Canal de les Teixoneres.

Roure Escurçoner

Collet dels Tres Termes

Indicador als Òbits

• Photo of revillacarlos

revillacarlos Nov 9, 2017

El perfil mostrat per Wikiloc, no és correcte; sembla pla i no pot ser.
    Els desnivells i la distància estan bé, però alguna errada de les altures de la traça enregistrada pel GPS fan que la gràfica no sigui la correcta.