Uploaded February 4, 2015

Recorded February 2015

2.1
4.2

near Joanetes, Catalunya (España)

És una excursió on el principal atractiu és el Salt del Roura. Realment val la pena. Altres atractius interessants són: el rec de la Clota i l’ermita de sant Mateu. Si no coneixeu el poble de Joanetes, passegeu-vos-hi: és un poble de pessebre. No en va se n'hi fa un de vivent en les dates escaients. Si voleu més informació sobre Joanetes podeu anar a la informació que hi ha a la wikipedia polsant el següent text: Poble de Joanetes
En conjunt és una passejada per paratges on hi ha un bosc verd, frondós, tranquil i agradable.
El camí del Sot de l’Infern a Joanetes passant pel coll d’Ardura es va fer en la Lletissonada del 2013.
Descripció per punts indicadors (WP)
Inici: pàrquing de Joanetes
Sot de l’Infern
Coll d’Ardura
Casa de Maials
Finalment arribem a la casa de Maials que és a tocar Joanetes, a prop del Hostal de dalt. També trobem indicadors de la xarxa de itinerannia.
Arribada
Podeu veure les fotos fetes en la següent presentació:
flashvars="host=picasaweb.google.com&captions=1&hl=es&feat=flashalbum&RGB=0x000000&feed=https%3A%2F%2Fpicasaweb.google.com%2Fdata%2Ffeed%2Fapi%2Fuser%2F112674924592940898825%2Falbumid%2F6111758122309465105%3Falt%3Drss%26kind%3Dphoto%26authkey%3DGv1sRgCL3xoKilncnBkAE%26hl%3Des" pluginspage="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer">

Parking

Sortida, Pàrquing Joanetes

Inici: pàrquing de Joanetes Deixem el cotxe al pàrquing de Joanetes des d’on iniciem l’excursió. Seguint el track trobem les indicacions de les gorgues de Joanetes, les seguim i arribem a la Palanca del Cabreró.
Bridge

El Cabreró

El Cabreró Creuem la palanca i girem a la dreta. Seguim el camí d’itinerannia de Joanetes a Sant Miquel direcció Joanetes. Passem pel costat de les cases de Noc i la Vila. A la riera que tenim a la dreta en aquest tros hi ha unes gorgues. Arribem a la palanca dels Escurçons.
Lake

Gorga d'els Escurçons

Gorga d’els Escurçons No la creuem seguim recte, és un camí ample que va pel costat sud de la riera direcció ca la Gelada. Deixem la ruta d’itinerannia que passa per la palanca.
Ruins

Ca la Gelada

Ca la Gelada Arribem a ca la Gelada. Seguim pel costat nord del rec de la Clota. Al cap d’una estona el creuem – hi ha fotos del lloc- seguim per l’altre vessant. Trobem una porta en mig del bosc que la passem pel costat. Tornem a creuar el rec – més fotos- i seguim amunt. Trobem unes pedres que indiquen un camí fresat que gira a la dreta. Continuem recta per arribar fins a un salt. Un cop l’hem vist, tornem enrere fins les pedres per agafar el camí que marca, ens porta fins a una carretera de muntanya.

Carretera de muntanya

Carretera de muntanya En aquest punt trobem tres camins amples. Dos direcció sud i un direcció nord. El camí inferior del sud va a la Clota. El superior del sud fa un llarg recorregut pel bosc i segons el plànol arriba fins al coll de Bracons. Nosaltres agafem l’únic que va cap al nord. Tornem a buscar la riera de Joanetes que havíem deixat al seguir el rec de la Clota. Aquest camí passa per una pineda important, poc freqüent a la zona. Arribant a la zona de Saliguer trobem un desviament a l’esquerra.

Inici/Final carretera de muntanya

Inici/Final carretera de muntanya Arribem al final de la carretera de muntanya, passem una porta. Aquí tenim el Molí de la Famada en primer terme. A sobre la Famada. A l’esquerra hi ha una altra casa. I a la dreta, més lluny, arribem a veure el campanar de Joanetes. També és un encreuament de camins: el que va cap a la Famada, al que va a sant Mateu i el que puja pel Serrat Llarg. Anem cap a sant Mateu, arribem a una porta que no podem passar, tancada amb un cadenat. Seguim la tanca. Passem per costat d’un roure enorme. Arribem a un altra porta que ens dona pas a una zona de suport dels túnels de Bracons.

Zona suport túnels de Bracons

Zona túnels de Bracons Veiem la carretera dels túnels, hi ha un indicador de la riera de Joanetes. Seguim cap a sant Mateu.

Sant Mateu

Sant Mateu Arribem a l’altura de la casa de Sant Mateu, hi veiem un indicador del salt el Roure, al seguim i veiem l’ermita de sant Mateu.
River

Salt del Roure (el peu)

Salt del Roure (el peu) Anem cap al peu del salt. No us el perdeu: espectacular. Des de dalt no es veu la visió de conjunt.

Salt del Roure (a dalt)

Salt del Roure a dalt Tornem enrere i anem a la part superior del salt. Interessant, però no es té la mateixa visió que des de baix. Cap al nord veiem una casa gran, ja a l’altre costat de la carretera: la Vernera.

Sot de l'Infern

Sot de l’Infern Seguim la riera de Joanetes pel marge nord. Veiem a cal Santpare. Arribem fins la seva tanca, no sabem trobar el camí que passa per la dreta de la casa i seguim pujant per la riera fins arribar a un lloc on hi ha una instal•lació per treballar amb el bestiar. En el plànol és anomenat el Sot de l’Infern. A partir d’aquest punt fem el mateix recorregut que has va fer a la Lletisonada del 2013, quan baixant del coll de Bracons i havent passat per la casa del Serrat vam seguir cap a Joanetes.
Mountain pass

Coll d'Ardura

Coll d’Ardura Seguim camí ample que ens porta fins a coll d’Ardura. Hem creuat la carretera i passat pel costat de can Queló. Aquest lloc té bones envistes de Santa Magdalena, Puig dels Llops i el Puigsacalm. El camí ample s’acaba aquí. I d’ara endavant hi ha trossos de camí normal i camí ample. Passarem per cases en runes: can Cargol i can Roquetes. Aquí hem d’agafar el camí per sota la casa i més endavant un desviament que va per dalt. El de baix va a la carretera. Passem per un rocallís i entrem al Clot dels Maials. Si no és coneix bé el camí millor anar amb GPS perquè el camí es perd amb facilitat.
Ruins

Casa Maials

Casa de Maials Finalment arribem a la casa de Maials que és a tocar Joanetes, a prop del Hostal de dalt. També trobem indicadors de la xarxa d'itinerannia.
Parking

Arribada

Arribada Veiem l’església de sant Romà i des de aquí baixem al pàrquing on havíem deixat el cotxe.

• JoanPP May 9, 2018

la ruta es segueix molt bé, excepte alguns corriols al mig del bosc. Amb el GPS no hi ha problema.