Uploaded December 30, 2016

Recorded December 2016

2.9
5.8

near Joanetes, Catalunya (España)

Gran ruta espectacular i difícil per la llargada i desnivell, però molt divertida i completa.
Comencem a Joanetes i pujarem per un corriol amb força desnivell tot grimpant en alguna ocasió fins arribar al Barret. Aquí trobarem que el camí fa una bifurcació, nosaltres agafem el de la dreta i pujarem pels ganxos nous. Zona molt divertida com també una mica perillosa, fins arribar a Santa Magdalena.
Després continuarem per pista fins a trobar un corriol a l'esquerra amb un retol indicatiu on marca el Puigsacalm a 45 minuts. Seguirem aquest corriol passant pel Coll de Joanetes on aquí ens desviarem cap a la dreta i tot pujant arribarem al puig dels llops, per fer el pic és d'anada i tornada pel mateix camí.
Seguirem pujant i arribem al Puigsacalm el punt més alt de la ruta.
Un cop gaudit de les vistes i menjat una mica, continuarem ara si en baixada, passant pel collet de Clivillers i el Ras de les Civaredes on aquí ja començarem a pujar cap al Tosell gros. Un cop dalt el Tosell baixarem per l'altre costat amb molt fort pendent on en algunes zones trobarem cadenes i cordes per ajudar a passar el desnivell.
Un cop passat aquests punts arribem amb un corriol que ens portarà fins al Coll de Bracons. Un cop al Coll travessarem la carretera i la porta de ferro i seguim la pista uns 100 metres i ens desviem a l'esquerra per un corriol marcat amb pintures grogues. Seguirem aquest corriol tot pujant fins arribar al cim de la Pastera, on ens desviem cap a l'esquerra i al cap de poc farem un petit descens i passant pel mig de la fageda de Llancers travessarem la Serra de Llancers fent suaus puja i baixa fins arribar al Coll dels Llancers.
Un cop al coll agafarem el corriol de l'esquerra i seguint aquest corriol passarem per dos miradors amb unes vistes espectaculars de la cinglera del Puigsacalm i admirant la gran ruta mentres penses que fa poques hores estava allà dalt. El corriol es torna amb una pista que seguirem passant pels rasos de Pibernat fins arribar a Can Pibernat. Passarem pel costat esquerre de la casa i agafarem el corriol que porta a l'ermita de Sant Miquel de Castelló o de Falgars.
Aquí també gaudirem de molt bones vistes i després de menjar per segona vegada, ja només ens queda fer un corriol de baixada fins a Joanetes i final d'aquesta espectacular i cansada ruta.

INICI

PONT

• Photo of sandramoros

sandramoros Jan 4, 2018

Muy buen track, con waypoints incluidos. Paisaje espectacular. Muy recomendable!