Uploaded April 2, 2018

477 f
1.0
2.1

near Aduanas, Valencia (España)

Mooie vlakke wandeling in Javea aan de voet van de Montgo.
Het vertrek is bij de picknick plaats langs de weg richting de vuurtoren.
(carretera del Cabo de Sant Antoinio)
Het begin en einde is over een mooi vlak en breed pad het midden is over smallere paadjes waar ook wel wat stenen liggen, wat niet iedereen prettig vindt om over te wandelen.
Onderweg geniet je van de mooie uitzichten op de Montgo de directe omgeving, de wilde bloemen en de zee.
Information

Info bord over de vegetatie en de bosbrand een aantal jaren geleden.

Uitzicht richting zee en bloemen langs het pad, waaronder een distel.

De "wilde Gladiool" komt hier zeer veel voor. https://nl.wikipedia.org/wiki/Gladiolus

Prachtig gevormde steen langs de kant van de weg en overzicht van de omgeving.
Summit

Voor mij een onbekende bloem met daarbij de Montgo met een muts op.
panorama

Een paar irissen langs de weg en overzicht over een barranc.
Intersection

Steenman op de kruising en het "stenige" pad verder.

De barranc richting de prachtige Cova Tallada, maar dat is een steil pad naar beneden, wij blijven vandaag op het vlakke stuk. En één van de vele bijzondere steenmannetjes.
Wildlife sighting

Jurassic park :-)
Ferry

Nog wat flora en de veerboot vanuit Ibiza komt juist aanvaren.
Information

Een oude kalkoven met infobord.
Picnic

De enorme picknick plaats heeft een prachtig uitzicht, tevens het einde van de wandeling.
panorama

Lunch

De lunchplek van vandaag. Mooie steenmannetjes en een mooi uitzicht, wat wil je nog meer.