Uploaded March 27, 2017

Recorded January 2017

1.5
3.0

near Manresa, Catalunya (España)

El camí Ignasià, que aquí només mostrem en el seu tram dins del terme municipal de Manresa, recrea la ruta que Ignasi de Loiola, sent cavaller, va recórrer l’any 1522 des de Loiola fins a Manresa.
Sant Ignasi de Loiola és la personalitat que ha donat més projecció internacional a la ciutat de Manresa. Va ser aquí on va descobrir la vocació religiosa i on va començar a escriure els Exercicis Espirituals durant la
seva estada d’un any (1522).

• Photo of 1- Museu Comarcal
De temàtica pluridisciplinar, les col·leccions que s’hi exposen se centren en l’art i la història de Manresa, el Bages i Catalunya.Ocupa dues plantes en l’edifici de l’Antic col·legi de Sant Ignasi –on també hi ha l’Arxiu Comarcal del Bages i l’Oficina municipal de Turisme. És un edifici de planta cuadrada organitzat a partir d’un amplíssim claustre, d’ordre neoclàssic, construit per l’orde jesuïta a mitjan segle XVII, i destinat a centre d’ensenyament. Seguim, direcció al riu per la via Sant Ignasi. Passem per davant de la Capella del Rapte, a la plaça Sant Ignasi. Podem seguir la senyalització urbana del camí, consistent en unes petites lloses de ceràmica amb un sol dibuixat.
  • Photo of 10- Arribada al camí carreter
En el moment en que arribem a un camí de carro, continuem pujant en direcció oest entre uns camps de conreu. Al cap d'uns 200 metres trobem la casa Sedó. Continuem per la carena cap a la casa de l'Oller del Mas, que es veu al fons.
  • Photo of 11- Oller del Mas
El Castell medieval Oller del Mas, originari del segle X, és la seu d'una bodega en la que es produeix vi ecològic certificat i d'alta qualitat Deixem el camí pel que venim, i prenem el camí que surt a mà esquerra, des del pàrquing de l'Oller del Mas i que marxa en direcció sud. Després d' uns 200 metre, travessem el torrent i agafem el camí de l'esquerra que marxa planejant en direcció sud-est
  • Photo of 12- Zona de descans
Al cap de 500 metres pel mateix camí, trobem una zona de descans en una zona del camí
  • Photo of 13- Trencall cap a la riera de Guardiola
Continuem pel mateix camí, que transcorre entre pinedes de pi blanc i plantacions d'oliveres. Al cap d'1 km, trobem a mà dreta el trencall que baixa cap a la Riera de Guardionla (o Cornet). El camí té un pendent pronunciat. No l'hem de deixar fins arribar a la riera de Guardiola (aprox 1 km)
  • Photo of 14- Riera de Guardiola o Cornet
Continuem pel mateix camí fins arribar el límit de terme, on trobem senyalització vertical del camí de Sant Ignasi, que permet seguir-lo direcció a Castellgalí. La riera de Cornet ens acompanya durant el darrer tram de l'itinerari dins del municipi de Manresa. Gorgs, fonts, un pou de glaç i una impressionant vegetació de ribera conformen el paisatge únic d'un dels connectors ecològics més verges de l'entorn de Manresa
  • Photo of 2- Capella de Sant Marc
La Capella de Sant Marc, situada a l'entrada sud de Manresa just al costat del Pont Vell, és d'estil gòtic. Anys enrera havia tingut al seu interior el retaule de Sant Marc i Sant Anià, pintat per Arnau Bassa i que actualment es conserva dins la Basílica de la Seu. La Capella de Sant Marc fou un dels indrets on, d’acord amb la tradició, Ignasi de Loiola va tenir algunes experiències místiques A la capella de Sant Marc, seguim per la vorera en direcció al Pont Vell. Travessem el pont. Passem per la passera de fusta que vola sobre el riu. Travessem la carretera de Barcelona i enfilem cap al barri de la Guia.
  • Photo of 3- Barri de la Guia
Després de travessar el pont per damunt de la via del tren i abans d'entrar al barri, trobem un indicador a mà dreta que ens mostra el camí de pujada cap a la Torre Santa Caterina. A partir d'aquí, tota la senyalització és vertical. El camí s'enfila entre parets de pedra seca
  • Photo of 4- Torre Santa Caterina
La Torre de Santa Caterina , de basament cilíndric, s’aixecà en el turó homònim l’any 1836, amb motiu de les guerres entre carlins i isabelins, gairebé coincidint amb l’ampliació del castell de Puigterra, avui totalment desaparegut. Tot i que l'itinerari segueix en direcció sud-oest, ens desviarem momentàniament per anar a veure la Torre Santa Caterina i les seves vistes a la ciutat . Tornem enrere 100 m per rependre l'itinerari, que continua per un corriol amb parets de pedra seca entre camps d'oliveres.
  • Photo of 5- Cruïlla de camins
Uns metres després de deixar el corriol, arribem a la cruïlla on es creuen els camins de la Torre Santa Caterina i de les Pedreres. Trenquem cap a la dreta i al cap de pocs metres agafem un altre corriol a mà esquerra que discorre entre dos camps entre parets de pedra seca.
  • Photo of 6- Arribada al camí carreter
Deixem el corriol i entrem en un camí carreter, just a l'alçada de la casa Oliva. Seguim direcció sud-oest
  • Photo of 7- Torre Badia
Continuem pel camí de carro direcció a la casa dels Corrons. El camí fa una corba pronunciada i el camí continua direcció sud-est
  • Photo of 8- Els Corrons
Just davant de la casa dels Corrons, agafem un trencall a mà dreta que descendeix cap a Cal Pere. A pocs metres, davant de Cal Pere, prenem un corriol a mà dreta que ens portarà fins a la riera de Rajadell.
  • Photo of 9- Riera de Rajadell
Travessem la riera per un pontarró de formigó i avancem per un caminet que puja cap a Can Sedó. Alerta a no agafar el camí de la dreta, que mor en un camp.