Download

Distance

4.01 mi

Elevation gain

1,299 ft

Technical difficulty

Moderate

Elevation loss

1,299 ft

Max elevation

1,772 ft

Trailrank

32 4

Min elevation

545 ft

Trail type

Loop

Coordinates

679

Uploaded

July 16, 2012

Recorded

July 2012
  • Rating

     
  • Information

     
  • Easy to follow

     
  • Scenery

     

Live Tracking

Share your location with friends and loved ones during an activity.

Get Wikiloc Premium Upgrade to remove Ads
Live Tracking Live Tracking
Be the first to clap
2 comments
 
Share
-
-
1,772 ft
545 ft
4.01 mi

Viewed 1035 times, downloaded 65 times

near la Vall de Santa Creu, Catalunya (España)

Iniciarem l’itinerari al monestir romànic de Sant Pere de Rodes situat al vessant nord de la Serra de Verdera, amb unes espectaculars vistes sobre el Parc Natural del Cap de Creus. Just davant el punt d’informació del parc trobem el senyal AE134. Ens dirigirem cap a la Vall de Santa Creu i baixarem en direcció a la font dels Monjos, envoltada de plàtans. Seguirem pel corriol, travessarem la carretera i baixarem seguint les marques grogues d’Itinerànnia. Travessarem diversos rierols secs o no, segons l’època de l’any que ens trobem, fins a arribar al petit nucli de la Vall de Santa Creu. Travessarem el pont sobre el rierol, des d’on podrem veure la font d’en Garlapa, una zona amb una bona ombra sota els plàtans, ideal per a un breu descans. També es pot visitar l’església de sant Fruitós, datada del s. XVII.

Seguirem el carrer recte fins a trobar el senyal AE132 i seguirem carrer amunt en direcció a Sant Pere de Rodes pel coll del Perer. Un cop deixem el poble, seguirem pujant per una carrerada, o antic camí ramader, que ens durà cap al coll del Perer passant pel costat d’abeuradors i corrals de pedra seca. El més ben conservat és els Corrals d’en Marcelet, un tancat i dues grans barraques circulars que van servir d’aixopluc a pastors i ramats.

En arribar al coll del Perer podrem gaudir de l’esplèndida vista que se'ns ofereix sobre el Parc Natural del Cap de Creus. El senyal AE130 - Coll del Perer ens indica cap a Sant Pere de Rodes. Pujarem el corriol a l’esquerra a on connectarem amb el camí que puja de Llançà i es dirigeix al monestir. Al cap de 15 minuts, en acabar la pujada, ens incorporarem a un camí de terra que seguint les marques grogues ens dirigirà cap a Sant Pere passant pel mas i el dolmen de la Pallera. Arribarem a la carretera, seguirem pujant, vorejarem el pàrquing per la dreta fins a trobar uns escalons de pedra. Els pujarem, ens incorporarem a la pista cap a l’esquerra i arribarem al poblet de Santa Creu de Rodes i seguidament l’església de Santa Helena. Seguirem el senyal AE133 - Santa Helena que ens indica cap a la dreta i després de resseguir el pàrquing i el caminet amb una molt bona vista sobre la badia del Port de la Selva i sobre la costa, arribarem un altre cop al monestir.

View more external

2 comments

  • Photo of Verocubi

    Verocubi Mar 15, 2021

    I have followed this trail  verified  View more

    Para mí fue bastante difícil, estoy aprendiendo, el desnivel fue duro

  • Photo of Itinerànnia

    Itinerànnia Mar 15, 2021

    Hola Vero,
    Si estás empezando quizá te iría mejor empezar por rutas que tenemos consideradas como fáciles.
    Esta se considera moderada, no tiene muchos km pero el desnivel es importante.
    Si escoges fáciles con desnivel un poco más elevado te irás entrenando y más adelante ya podrás hacer de nivel más avanzado.
    Para calcularlo nos hemos puesto de acuerdo los diferentes territorios y todos utilizamos la calculadora sendif.
    Que sigas disfrutando de las rutas. Un saludo.

You can or this trail