Time  one hour 27 minutes

Recorded July 2015

0.5
1.0

near Reykjahlíð, Norðurland Eystra (Lýðveldið Ísland)

Hverir Námaskarð - Námafjall

Oculta a la vista, si véns de Mývatn, després de passar Námaskarð el gran camp geotèrmic de Hverir és un erm únic en què les piscines de fang bullint, aigües termals i xemeneies xiulant donen vida a un paisatge de Mart com desolat. No és que hem estat alguna vegada a Mart, però la metàfora dóna la idea del que s'espera.

Ens prenem el temps per passejar per les bombolles dels bassals grisos i el vapor xiulant que brolla de les fumaroles còniques. Si mai s’ha olorat un ou podrit aquesta és una bona oportunitat per omplir aquest buit. Només acostar-se a les xemeneies, obrir els orificis nasals i inhalar profundament. Diuen que és un excel·lent remei contra el refredat. Una mena de nebulitzador natural.

S’ha de pujar al cim de Námafjall, la muntanya a la part posterior del camp geotèrmic. El sender empinat s'escalfa de forma natural i porta a diversos miradors, alguns d'ells marcats per roques enormes que semblen antigues fortaleses abandonades. Des d'aquí s’observa una de les més impressionants panoràmiques de tot el Cercle Daurat, diferent i inusual.

Des de dalt es mostra una bona vista sobre el paisatge occidental verd i blau, amb el llac Mývatn, i sobre els camps de lava i muntanyes fosques en el costat oriental. És com estar a la frontera entre dos mons diferents, en la distància, amb un tercer, un món ple de vapor vermell i marró, tot al voltant i per sota nostre.

Com arribar: Des de Reykjahlíð, al llac Mývatn, seguim la N.1 durant 6 km direcció est i trobarem l'encreuament, al costat dret de la carretera, amb el camí que condueix a la zona d'aparcament de Hverir. Si es ve des del costat occidental de Dettifoss s’ha d’arribar a la N.1 i conduir durant 21 quilòmetres direcció oest fins a l'encreuament, a l'esquerra de la carretera, amb el camí que condueix a la zona d'aparcament de Hverir.