Uploaded September 3, 2015

Recorded September 2015

0.9
1.8

near Arànser, Catalunya (España)

Dimecres 12-Agost-2015

Cortal del Gral (Lles de Cerdanya) - Refugi de Cap del Rec - Font de Cap del Rec (2ª) - Font de Cap del Rec (1ª) - Refugi del Prat de la Cot - Font de l’Estret - Cortal del Gral.

Entretinguda caminada que ens durà a conèixer el Prat de la Cot i la seva bonica font de l'Estret, emplaçats en un racó tranquil i no gaire conegut. Prendrem com a punt de partida el Cortal del Gral, resseguirem inicialment el sender 30 que busca l'antic camí que hi havia per anar a Cap del Rec i que servia per portar el bestiar. El camí no para de guanyar alçada, creuant la carretera en diferents revolts per acabar arribant a Cap del Rec, situat a la falda de la Tossa Plana de Lles, on està ubicada l'estació d'esquí de fons de Lles, el refugi i dues fonts que malauradament fa anys que no ragen. La següent etapa marxa en direcció més aviat sud-oest, davalla constantment per un corriol molt desdibuixat que circula per dins el bosc tot resseguint en bona part el Bac del Prat de la Cot, per atansar-nos al seu refugi, on hi trobarem a escassos metres la bonica font de l'Estret. Finalment tornarem al Cortal del Gral pel sender 29, una pista forestal molt suau, sense guanyar pràcticament desnivell.

Començarem la caminada a les portes del càmping El Cortal del Gral, situat al pla de qui pren el nom. Per arribar-hi ho farem per la carretera N-260 que porta de Puigcerdà a la Seu d'Urgell. A l'alçada de Martinet ens desviarem per la LV-4036 cap a Lles de Cerdanya. L'accés no és complicat, si bé la carretera és revirada i el pendent fort; no obstant això, el paisatge resulta engrescador i variat al llarg de tot el seu traçat. Un cop a Lles de Cerdanya, creuarem la població i ens dirigirem cap a l'estació d'esquí de fons de Lles tot seguint una pista asfaltada i ben indicada que marxa més aviat en direcció nord. Al cap d'una mica més de 3,5 quilòmetres ja trobarem a mà esquerra el càmping, punt de partida d'aquesta excursió. A la dreta disposem d'un petit aparcament que sembla ser públic, doncs no hi ha cap cartell indicant el contrari.

Parking

Cortal del Gral (Lles de Cerdanya)

Camping

Càmping Cortal del Gral.

Creuem petit rierol + tanca pel bestiar

Refuge

Refugi de Cap del Rec

Font de Cap del Rec (2ª)

Font de Cap del Rec (1ª)

Creuem cami ample

River

Sèquia al torrent de l'Orri