Moving time  4 hours 49 minutes

Recorded February 2019

2.0
3.9

near els Hostalets d'en Bas, Catalunya (España)

Ruta circular del poble de hostalet d'en bas al mateix poble.
Caminada espectacular pujant per el torrent del Puig, on trobarem primer la font de les Fogoses, continuerem amunt i passarem per diferents gorgues molt guapes, hi haurà algun petit tram que ens haurem d'ajudar amb les mans, son curts i fàcils, però es clar s'ha d'anar en compte, hi ha un tram que trobarem una corde que ens ajudarà a pujar. tot molt xulo, fins arribar al salt de l'Olla. Aquí el camí segueix amunt a l'esquerra però es obligat anar avall, a visitar el salt d'Olla, val molt la pena per mi es espectacular.
Un cop hem fet totes les fotos del salt, tornem al camí esmentat i amunt, anirem a parar just per damunt del salt, vista espectacular també. Uns 10 metres més amunt hi ha un altre gorgue per veure. Per aquesta zona s'ha de travessar el riu, nosaltres vam travessar per davant del gorg, pero mes a prop del Salt hi ha unes fites que es pasa millor i el camí un cop travessat el riu es troba més fácil.
Anirem a la dreta, el camí deixa el riu per una estoneta, passarem per el mirador del Petró, aquí anem a l'esquerra cap dins del bosc per un corriol fácil de fer, fins a tornar a trobar el riu, en trobarem dos de seguit i els hem de travessar, primer Les Fontigues i a pocs metres el Salt de Hostalot.
A partir d'aquest punt i fins a la font de Les Marrades, segurament es el tram mes pendent de la sortida sense contar el parell de grimpadas, no es molt llarg i es fa be, només cal tenir en conta que hi ha un punt just abans d'arribar a la font que el cami sembla que tinguis que anar cap avall, dons no, s'ha d'anar amunt encara que dubteu, en seguida después de pasar unes roques, si mireu enlaire es veu el pal indicado de la font.
Seguirem el camí Ral direcció vic, ens desviarem tot pujant cap a l'Hostal del Grau, pal indicador camí a l'esquerra per anar a pasar per la Mina dels Bandolers, val la pena molt xulo.
Un cop a l'Hostal travessem una porta i passarem per el canto d'un prat força gran, sortirem per un altre porta al bosc, a partir d'aquí anirem seguint els pals indicadors a Hostalets d'en Bas, trobarem moltes marcas grogues per els abres i travessarem mes d'una porta. ( recordar tornar a tancarles ).
Sortirem a un camí estret i asfaltat que ens porta fins a la Coromina i el nucli de Falgars, abans trobarem a al dreta un corriol que va a sobre del salt de la Coromina, si pot anar i si no més endavant trobarem el mirador del salt.
Un cop passat els Falgars trobarem una cruïlla, a l'esquerra anirem a Sant Miquel de Castello. ( queda pendent per la próxima ).Nosaltres vam travessar la cadena i cap abaix 1 km aproximadament fins a trobar un corriol a mà dreta, està indicat, l'agafarem i anem baixant travessant un parell de vegades la carretera, no te perdua, marcas grogues fins a travessar un rierol que surt al darrera d'una casa, hi ha el camí que ens dura fins el poble.
Si es vol baixar per el camí asfaltat, també arribarem al poble.

seguim a l'esquerra
Bridge

pont

Travessar el pont

font de les Fogoses

seguim amunt el riu ens queda a l'esquerra

riu

Travessar el riu

Gorga de l'Ansat

Pujarem per el canto esquerra, hi ha un petit pas que ens hem d'ajudar amb les mans

Gorga dels Cristians

Pujarem a l'esquerra hi ha una corda per ajudar-nos

River

Salt d'olla des de sobre

Creua per les fites i a la dreta

Les Fontiques

Travessar per les pedres

La mina dels bandolers

Pal indicador que ens marca el camí dels bandolers en el camí ral, anar i tornar

Intersecció

Seguim marques grogues

Seguir hostelets d'en Bas 2h. 5minuts

Puigsacalm

Arribada al poble

Travessar riarol per últim cop