Uploaded April 15, 2019

Recorded April 2019

2.9
5.8

near els Hostalets d'en Bas, Catalunya (España)

RECORDA si et posiciones sobre " Veure més " (de color blau) que es troba al final de la descripció del recorregut, enllaçaràs amb el programa Google Fotos que té les fotografies de l' excursió.

Sortida - arribada: Els Hostalets d'en Bas.
Sortirem del davant de l'església en direcció nord, per seguir el camí d'Itinerànnia (pal indicatiu i pintura de color groc) que ens pujarà a Sant Miquel de Castelló (molt bon mirador de les planes d'en Bas i del Pirineu).
Continuarem pel camí d'Itinerànnia fins al Ras de Pibernat on trobem una cruïlla de camins (cartell indicatiu en un arbre de Cabrera). Aquí deixarem Itinerànnia i agafarem el camí de Cabrera. Passarem per la Freixedica, el Pla de la Barraca, el Coll d'Uran, la Plana de l'Àliga, la Font Sorda, la casa de la Faja i arribarem a la pista que puja al Santuari de Cabrera.
La seguirem amb direcció nord-oest fins el Coll de Freixeneda. Aquí pujarem a la zona herbada que tenim a la cara sud per anar en direcció al sud-est a trobar el bosc, on tenim el camí (és fressat i senyalitzat amb pintura groga) que ens pujarà al caire de la Serra de Cabrera.
En aquest punt, el camí passa per dintre d'una boixeda, per anar a trobar una cruïlla (cartell indicatiu). Deixarem el que venim i agafarem el que puja en direcció sud per continuar per dins de la boixeda i pel caire de la Serra fins arribar a sobre de l'Osca.
En aquest punt, ens cal agafar el camí que baixa per la cara de Llevant i volta l'Osca per sota, per tornar-nos al caire de la Serra i pujar a les restes del Castell. Un cop gaudit del seu magnífic mirador de 360º, continuarem pel camí que ens porta al Santuari de la Mare de Déu de Cabrera.
La baixada la farem pel camí empedrat de les Marrades (direcció a Llevant) fins arribar a la pista. Aquí continuarem pel camí, que baixa en direcció a Llevant, a trobar novament la pista que seguirem un petit tros, fins trobar una cruïlla de pistes per la cara nord-est.
Deixarem la que venim seguint i agafarem la que marxa a Llevant per anar a trobar la Casanova dels Racons. A partir d'aquí, seguirem petis rastres i camins que tot passant per el Pas dels Tossuts, la Plana de l'empriu ens portaran a trobar la Vella pista forestal que va a la Creu de Llobí.
Aquesta pista és el camí que va a Cabrera i que seguirem en direcció a Llevant (té fites) per anar a Sant Pere de Falgars.
Continuarem per la pista forestal, que marxa al nord (pal indicatiu) fins trobar una cruïlla de pistes. Aquí agafarem la pista que està barrada al pas dels vehicles (pal indicatiu dels Hostalets, estem sobre el camí d'Itinerànnia (pintura groga) que seguirem).
Més avall el camí deixa la pista i baixa a trobar la casa dels Terres i la de la Clapera per portar-nos als Hostalets d'en Bas.

Cartografia: Editorial Alpina, mapa Puigsacalm.