1.3
2.5

near la Vall del Bac, Catalunya (España)

RECORDA si et posiciones sobre el nom de l'excursió es posarà de color blau, clica amb l'esquerra i enllaçaràs amb les fotos de l'excursió que estant al Picasa.
Sortida - arribada, Hostal de la Vall del Bac (per arribar cal agafar la carretera que surt de Sant Pau de Segúries i baixa a la Vall del Bac).
Marxarem per la pista forestal que va a la Coromina i a can Biel. Després de la casa de de la Coromina , en el primer revolt de la carretera que puja a can Biel trobarem un pal de la llum. Al costat del pal, surt el camí que baixa un metres en direcció nord i després va planejant tot seguint la riera d'Oix . Poc a poc va pujant i ressegueix tot el Cingles de Tremolets .
En arribar al caire que baixa del Montmajor, trobem una cruïlla de camins. Per la cara sud, trobem el que puja al Passant Nou i al Coll de Galters. Nosaltres seguirem pel que va en direcció est. A pocs metres de la cruïlla, trobem un gran mirador sobre l'Estret de Bodelquer i a comença a baixar, la cova de Tremolets. El camí, poc a poc, va pujant i tot passant per la font de Tremolets ens portarà al cairé de la muntanya on trobarem un gran mirador amb gran vistes al Pirineu (Massís del Canigó) , Montfalgar, el Comanegra, Pic de les Bruixes, Sant Marc, Bassegoda, el Ferran, Guitarriu i davant nostre el Bac de Caseta , la Riera d'Oix i el poble de Pera.
Seguirem pujant i el camí ens portarà al Coll de la Bassa. Deixarem el que hem estat pujant i que ens baixaria a Toralles. Agafarem el que puja (direcció oest) al Montmajor, tot passant per el gran mirador de Toralles que ens permet gaudir de grans vistes sobre la Vall d'Oix, la Badia de Roses, la vall de Toralles, la de Castellar, i de gran part de la Garrotxa.
En arribar a dalt del Montmajor, també conegut pel nom del Bo de la Creu, anirem a la seva punta est, on podrem gaudir de les vistes que hem gaudit al mirador de Toralles, més les de sobre el Puigsacalm, Cabrera , Ayats . Per la seva cara nord tenim, al fons, el Pirineu (Massís del Canigó, Costabona, Bastiments, Puig de les Borregues,etç.), i més endavant, el Montfalgar, Comanegra, etc.)
Baixarem per la cara oest, on gaudim de vistes sobre el Taga, Puig Sestela, Serra Cavallera, Puig Ou, el Tallo, i més al fons la Serra d'Ensija, els Rasos de Peguera. Per la cara sud, la Serra de Milany, etc. El camí ens baixarà al Coll de Galters. Aquí el camí principal volta la muntanya per la cara est i baixa a la Collada de la Costa. Per els que tingueu coneixements de seguir el rastre de vells camins, agafarem el que marxa per la cara oest.
Només deixar el Coll el camí mes fressat baixa fortament, nosaltres hem d'agafar un que està per sobre d'aquest (cara sud) i que baixa més suaument (trobareu un boixos pelats que us mostraran l'entrada), el camí va baixant tot planejant per el bac de Tremolets, arribareu a una matarrada d'aulines, una d'elles és força grossa.
Aquí per la cara nord veureu una tartera de terra i grava petita, és per on heu de baixar (trobareu marques de cops de podall al arbres que us aniran guiant). Uns 10 metres mes avall, el camí gira tot baixant a l'oest per fer una grossa llaçada, ja que després torna a l'est i surt a una plaça carbonera que te una aulina centenària. Sota seu tenim el camí que baixa del Coll de Galters.
El seguirem tot baixant. Aviat trobarem el que puja al Passant Nou, el seguirem (direcció sud-oest). El Passant Nou, no és pas complicat, però és estret i està sobre el precipici (vigileu els que tinguin vertigen), haureu de grimpar un parell de cops. En sortir del Passant Nou tindreu una magnífica vista sobre l'Estret de Boldelquer.Continuarem baixant per el camí que ens portarà al Coll de Toralloles (té unes fites de propietat).
En aquest punt el camí gira al sud-est i ens portarà a la Collada de la Costa, on trobem el que baixa del Coll de Galters. Continuarem en direcció sud i poc després trobem (pal indicador) el camí que baixa a l'Oratori de la Costa i a Toralles. Seguirem per la que marxa a l'oest i ens portarà al Coll del Reverter. Ens trobem el GR 1, (senyals de pintura vermella i blanca) que seguirem en direcció a l'oest i ens baixarà a l'Hostal de la Vall del Bac (aquest tros també te senyals de pintura groga).
Cartografia Editorial Alpina, mapa Alta Garrotxa.