Time  9 hours 44 minutes

1,752 ft
2.3
4.6

near Gīlā Deh, Gīlān (Iran)

گیلده به آلادیزگه را امروز از یک مسیر جنگلی و بکر به اسم اوچ دره طی کردیم
در واقع اوچ دره اسم یالی است که از قوشا درمان شروع شده و شما رو مستقیم میکشه تا نزدیکی گاز یولی در حد فاصل خان بولاغی و آلادیزگه
سوار یال که شدید با یک شیب ملایم و یکنواخت و طی مسیر مستقیم میرسید به آبشار نیارق و در نهایت جاده خاکی گاز یولی
به این خاطر به این یال اوچ دره میگن که دقیقا در وسط سه دره قرار گرفته که سمت راستش منتهی به مشه سویی میشه و سمت چپش دره مابین این یال و مسیر یال ستوم داشی است و در نهایا پشت سرش یا در واقع ابتداش دره یا گودی منطقه قوشا درمان میباشد
مسیر گیلده تا آلادیزگه از این یال نهایتا شش ساعت میباشد ولی ما امروز بدلیل برف زیادی که هفته قبل باریده بود هشت ساعته طی کردیم
ارتفاع برف در خیلی از جاها بیش از یک متر میشد و عمق میانگینش هم چیزی در حدود هفتاد سانتیمتری بود
طوریکه بعضی مواقع به کمک هم پامونو از داخل برف آبدار و سنگین میکشیدیم بیرون
برف کوبی سنگین که حسابی عضلات پامونو مشت و مال داد و حسابشونو رسید ولی در نهایت به سلامتی و خوشی هر چه تمام تر خودمونو به روستای آلادیزگه رسوندیم و برنامه رو خاتمه دادیم
راستی یادم رفت بگم که در کل طول مسیر هم رد پای یک قلاده پلنگ و دو تا طوله اش هم که تازه از اونجا عبور کرده بودند و احتمالا هنوز هم همون حوالی بودند به چشم میخورد

Gila deh to Aladizgah today we walked through a pristine forest road called Ouch Dareh
In fact, the Uch Dareh is the name of the Edge, which started from Gusha darman and takes you straight to the nearby gas yoli between Khan Bolaghi and Aladizgah.
A steep, steep, steep slope that leads straight to the Niariq waterfall and eventually the Eulerian Gas Road.
That's why it's called the Ouch Dareh Edge, which is right in the middle of the three valleys that turn right into Mesha soie, and the left side of the valley is between this edge and the trailing edge, and eventually behind it, or actually the beginning of the valley or ditch Ghusha darman area is the cure
The Gilde to Aladizge trail is only six hours from this point, but today we were eight hours due to heavy snow last week.
Snow in many places was more than one meter high and average depth was about seventy centimeters.
Sometimes we would pull our pants out of the muddy, heavy snow.
A heavy snowstorm that rattled our legs and muscles and took over, but eventually we came to the village of Aladizghe, happily and happily, and ended the program.
By the way, I forgot to say that along the entire route there was a trail of a tiger collar and two of its lengths that had just passed through and probably were still around.
Intersection

دو راهی چملر

از اینجا راه رو به بالا رو برید میرسه به روستای چملر،که البته ورودی اصلیش از جاده اردبیل آستارا کمی قبل از ورودی روستای گیلده با تابلو مشخص شده است

قوشا درمان

قوشا درمان که دیگه فکر کنم توی ترک های قبلی حسابی بهش پرداختیم و معرف حضور هست

یال تند

یال زیبا با شیب نسبتا زیاد که البته هنوز برف زیاد نبود ولی رفته رفته حسابی برفکوبی کردیم

منظره برف و جنگل

از اینجا دیگه کم کم حجم برف داشت زیاد میشد

نمایی دور از ستوم داشی

این سنگ بزرگ و تیز که از دور و با کمی دقت قابل مشاهده است همان سنگ معروف و عظیم الجثه ستوم میباشد که در مسیر ساری بولاغ به خانبلاغی قرار گرفته است

بالای مشه سویی

دقیقا در سمت راستمان در ته دره آبگرم مشه سویی یا همون علی داشی واقع شده است که فکر نمیکنم راه مناسبی برای فرود مستقیم به اونجا از این محل در دسترس باشه البته ممکنه هم بشه با دقت و زمان مناسبی دسترسی پیدا کرد

صبحانه

محل صرف صبحانه و استراحت در گودی مابین دو تپه که برای در امان ماندن از باد انتخاب کردیم و تا حدودی هم انتظاراتمون رو براورده کرد البته میشد کمی هم جلوتر نزدیک کلبه و چشمه ای که وجود دارد اتراق میکردیم ولی به خاطر خستگی و راه رفتن روی برف تصمیم گرفتیم همینجا بساطمونو پهن کنیم

داخل جنگل

جنگل زیبا و پوشیده از برف که در یه جاهایی از مسیر حدود ۱.۲ عمق داشت و گاها مجبور میشدیم به کمک هم پامونو از برف بکشیم بیرون،که البته به خاطر مرطوب بودن برف خیلی هم سنگین بود و حسابی پای آدمو اذیت میکرد در کل فکر کنم عمق متوسطش حتما ۸۰ سانتیمتری میشد
fountain

چشمه

چشمه و کلبه زیبای خالی از سکنه در این موقع از سال که داخل اونم برف باریده بود
Waterfall

آبشار نیارق

آبشار مشهور و ملقب به آبشار نیارق که نیمه یخ زده بود و از هسته مرکزیش آب جریان داشت

گاز یولی

بالاخره با طی یک مسیر جنگلی و البته برفی زیبا با یک برفکوبی سنگین رسیدیم به گاز یولی،که البته موقعیت دقیقشو بخواین تقریبا وسط خان بولاغی و آلادیزگه که از اینجا تا آلادیزگه ۳ کیلومتر راه باقی مانده است که نهایتا یه ساعته میرسیم به روستای مشهور منطقه یعنی آلادیزگه
Bus stop

پایان مسیر

دوباره به یاری خداوند منان و همت فوق العاده بچه ها تونستیم یک روز خوش و لذت بخش رو رقم بزنیم یاشاسین اعضای با معرفت و با همت گروه آخار