Uploaded April 16, 2021

Recorded April 2021

0.7
1.5

near Gulbene, Gulbenes novads (Latvija)

Gulbenes novada sporta pārvalde "Olimpiskā mēneša" ietvaros aicina neaizmirst par kustību nozīmi ikdienā un izkustēties arī tos, kam garas distances nav pa spēkam. Aicinām būt aktīviem un izvēlēties sev tuvāko kustību veidu - iešanu, skriešanu, nūjošanu vai citu!

Gulbenes Sporta centrs/Gulbene Sport center

Gulbenes slimnīca/Gulbene hospital

Castle

Gulbenes Sarkanā pils/Red palace

Gulbenes Sarkanā pils ir neogotikas stilā celta Vecgulbenes muižas pils Parka ielā 10 Gulbenē. Tā ir sarkano ķieģeļu celtne ar neogotikai raksturīgu torni, fasāžu apdari un skulptūrām nišās. Mūsdienās ēka pieder Gulbenes novada pašvaldībai, tai ir vietējas nozīmes arhitektūras pieminekļa statuss, tomēr tās atjaunošanai trūkst līdzekļu.
Museum

Gulbenes novada vēstures un mākslas muzejs/ Gulbene Municipality History and Art Museum

Gulbenes novada vēstures un mākslas muzejs dibināts 1982. gadā, izvietots Vecgulbenes muižas oranžērijā. Muzeja krājums pārsniedz 50 tūkst. vienību. Muzejā apskatāma pastāvīgā ekspozīcija par Gulbenes vēsturi, izstādes, kā arī atklātā krājuma etnogrāfiskās kolekcijas (Vecgulbenes muižas klētī). Tiek piedāvātas arī ekskursijas pa pilsētu un novadu zinošu gidu pavadībā.

Amora skulptūra/Sculpture 'Amor'

2020. gada vasarā pie Sarkanās pils Gulbenē atklāta Amora skulptūra, kas pēc vēsturiskas fotogrāfijas tapusi vēsturiskajā vietā. Vecgulbenes muižas Pils parks bija bagāts ar dažādām arhitektūras un mākslas formām, parkā netrūka arī skulpturālu veidojumu. Senajā fotogrāfijā ir redzama skulptūru grupa, kas atradās iepretim Sarkanajai pilij. Sarkanā pils ir Johana Heinriha Gotlība fon Volfa dāvana savai skaistajai sievai Marisai dzimšanas dienā. Skulptūru grupas centrā ir Amors, Mīlas dievietes Venēras dēls, mīlestības simbols. Amora skulptūru un dekoratīvos simbolus uz podestiem veidoja māksliniece Anda Poikāne. Tagad ikviens varēs baudīt ne vien skaisto ainavu, bet arī nofotografēties uz podestiem pie skulptūras.
Castle

Gulbenes Baltā pils/White palace

Baltā pils ir uzcelta 1763. gadā, taču bija daudzas reizes pārbūvēta. Ar plašām kāpnēm dārza pusē un terasi tai piemīt renesanses villas stila iezīmes. Pils vairākas reizes tika izpostīta ugunsgrēkā, un šobrīd nav atjaunota.

Viesnīca 'Vecgulbenes muiža'/Hotel 'Vecgulbene manor'

Vecgulbenes muižas viesnīca ir skaista vēsturiska vieta, kas atrodas Gulbenē, Brīvības ielā 18. Blakus ir Brīvības piemineklis un pretējā ielas pusē – luterāņu baznīca. Atjaunotās zirgu manēžas ēkā atrodas viesnīca ar 14 mājīgiem labiekārtotiem numuriem un 10 hosteļa numuriem (vienlaikus var dzīvot 100 cilvēki).
Park

Spārītes parks/Spārīte park

Gulbenes ZA daļai pieguļ liels kādreizējais muižas parku masīvs – Spārītes un Emzes parks. Abu parku senākais nosaukums bija Marijas parks, ko barons Heinrihs fon Volfs veltījis savai sievai. Parkos ir trīs dīķi, viens no tiem saukts par Svētezeru – to barons dāvinājis savai sievai dzimšanas dienā. Kad barona sieva nomirusi, izrakts Asaru ezeriņš. Kādreiz šie parki bijuši dekorēti ar skulpturāliem veidojumiem dzīvnieku, dievu un amoru formā. Spārītes parkā šobrīd vasaras sezonā mitinās melnais gulbis vārdā Heinrihs.

Saules pulkstenis - gulbis/Sundial

Gulbenes saules pulkstenis atrodas pie Gulbenes novada vidusskolas ēkas Skolas ielā 10. Tas pieder pie horizontālo pulksteņu klases – vissenāk zināmā saules pulksteņu veida, kuriem ir horizontāli novietota ciparnīca un slīps ēnas metējs (gnomons). Tā kā Zemei ir slīpa rotācijas ass un orbīta ap Sauli nav ideāls aplis, gada ietvaros Saules diennakts garums periodiski nedaudz mainās – vasarā +/- 5 minūtes, bet ziemā +/- 15 minūtes pret mūsu joslas laiku. Pulksteņa ciparnīca rāda vasaras laiku. Periodā no oktobra beigām līdz marta beigām pareiza laika iegūšanai jāatskaita viena stunda.
Monument

2. Pasaules kara padomju karavīru Brāļu kapi/World War II Soviet Warrior Brothers Cemetery

1968.gadā Spārītes parka malā izveidoti 2. Pasaules kara padomju karavīru Brāļu kapi, kur pārapbedīti padomju armijas karavīri, kuri krituši visa Gulbenes rajona teritorijā.

Gulbenes pilsētas stadions/Sports stadium

Bijušais aerodroms un lokatoru kalniņi/Former aerodrome and locator hils

BMX trase/BMX track

Park

Rūdolfa parks/Rūdolfs park

Vecgulbenes muižas parks/Castle park

Plašais ainavu stila Pils parks skatam atklāj Mīlas un Kafijas kalniņu, kā arī nelielus dīķus. Agrāk Pils parks ar skaistiem kokgriezumiem rotātu gaisa tiltu bija savienots ar tuvumā esošo Rūdolfa parku. Ainaviskais Vecgulbenes Pils parks ar simtgadīgo koku stādījumiem aizvien glabā muižas kādreizējās greznības un skaista mīlasstāsta pēdas. Parks, kas bija pirmā slēpošanas trase mūsu olimpiešiem Madarai Līdumai, Ingai Dauškanei, Jurim Ģērmanim un Jānim Paipalam.
Lake

Asaru ezers/Lake of tears

Asaru ezeriņš izrakts, kad nomirusi barona Volfa sieva Marija.

Svētais ezers/Holy lake

Svēto ezeru barons Volfs dāvinājis savai sievai dzimšanas dienā.