Uploaded January 29, 2017

Recorded June 2016

1.7
3.5

near la Morera de Montsant, Catalunya (España)

Circular per la Serra de Montsant per accedir als Graus de Carabassal i Carrasclet.
Sortida de la Morera de Montsant i anem en direcció a la carretera i agafem el Camí dels Fareus, molt ben marcat. Passem per sota la cinglera de la serra. Passem pel Còdol Badat (una roca partida en 2), la Cova dels Fareus a tocar de la sendera i ja quedem per sota del Grau del Carabassal. Aquest grau té uns 3 trams equipats per superar el cingle (mireu les fotos). Un cop superat el cingle seguim el PR i després de caminar per un tram de bosc preciós descobrim el Plà del Moloner....impresionant !!! A l'altre costat hi ha la Cova Santa. Avui si que portem equip per entrar-hi...casc, llum i guants. Està molt deteriorada de dins. Té moltes formacions...molt interessant!!! (veure fotos). Ara ens dirigimen direcció a la carena de la Serra Major per anar al Crist de la Sant (monument de ferrro indicador de direccions).. Ja estem al camí de capçada. Ara anem seguint el GR cap a l'esquerra en direcció Cabacés. El primer Pal Indic que trobem ens portaria cap el Grau del Carabassal...seguim caminant pel GR. Trobem un altre Pal Indic que ens indic l'entrada del Grau del Carrasclet. Anem cap a l'esquerraen dir SW. Passem per sobre els Cingles del Fuster. arribem al racó dels Boixets i a l'entrada superior del grau. És un grau molt vertical. Consta de 2 trams verticals completament amb grapes per baixar (en el nostre cas). Molt bonic. No és perillós però s'ha d'anar MOLT en compte !!! Una caiguda podria ser fatal. Un cop baix anem seguin un cami ben fitat que ens porta a l'entrada de la Morera. Abans fem una paradeta a Les Tres Roques per fer-nos unes fotos. Un itinerari magnífic. No us el perdeu !!!

AGAFEM PR

Camí de Capçada/Pal Indicador

Camí de Capçada

CINGLES DEL FUSTER

Cova dels Fareus.

920 m altura

CRIST DE LA SANG

Indicador de direccions del Montsant.

Còdol Badat

820 m altura

Pal Indicador CAMI DELS FAREUS

Tv-7021

PK LA MORERA (Oficina del Parc)