Coordinates 1967

Recorded January 2019

3.3
6.5

near els Riells, Catalunya (España)

GR92 Camí de la Costa L’Escala Torroella de Montgrí:
Comencem la ruta en la platja de Riells de L’Escala seran 23 Km, i 700 metres de desnivell acumulat, passem per Port de la Clota, Punta del Bol Roig, Punta dels Cinc Sous, Cala Montgó, Punta del Milà on aprofitem per esmorzar, Punta Ventosa, en aquets punt el track deixa la costa per endinsar-se per interior, pla de milà, els perers, Montplà i Castell de Montgrí ( la pujada per Montplà i del castell s dura).
La baixada es fa en 45 minuts fins Torroella, nosaltres vàrem estar 6 hores per fer tot el recorregut.

1 L'Escala

L'Escala és un municipi de la comarca de l'Alt Empordà, a les comarques gironines, on es troben les ruïnes d'Empúries i la vil·la medieval de Sant Martí d'Empúries.Al 2014 tenia uns 10.000 habitants.Forma part del Parc Natural del Montgrí, les Illes Medes i el Baix Ter i del Parc Natural dels Aiguamolls de l'Empordà.

2 Port de la Clota

Port marítim del municipi de l’Escala (Alt Empordà).

3 Búnquers de l'Escala

L’Escala, per la seva situació al sud de la Badia de Roses, va gaudir des de l’antiguitat d’una posició estratègica per la defensa. Recordem que ja el 218 aC va ser el lloc escollit per l’exèrcit romà per desembarcar en el context de les guerres púniques. I a partir d’aquell moment varen iniciar la romanització de la península Ibèrica. Segles després es varen construir nombroses torres de defensa contra la pirateria com la Torre de Montgó, construïda el 1598, fins a arribar a la construcció de búnquers d’època republicana i posteriorment els d’època franquista.
Beach

4 Cala Montgó

La cala Montgó es troba administrativament al municipi de Torroella de Montgrí, tot i que és més propera al nucli de l'Escala. Des del passeig marítim de l'Escala, on s'instal·la un mercat els diumenges al matí, s'hi pot accedir a peu per un camí de ronda.

5 Punta Ventosa

Punta Ventosa al massís del Montgrí, penya-segat amb bones vistes i restes militars Es pot arribar facilment en cotxe per una pista majoritariament asfaltada que surt de l'Escala prop de Cala Montgó passant pel camping Neus en direcció a l'Estartit, cal desviar-se a l'esquerra en el punt N 42º 05.559 E 003º 10.549.En el moment del desvio el camí està en mal estat, peró a continuació es bo per qualsevol cotxe. Des d'aqui hi ha 1,4km fins la Punta Ventosa. A l'estiu sovint aquesta ruta no es pot fer en cotxe degut a que la pista està tallada per prevencio d'incendis. Es pot anar seguint la GR 92 des de Cala Montgó, el cotxe es pot deixar al punt N 42º 06.482 E 003º 09.949, aquesta ruta passa prop del mar , en alguns moments voreja penya- segats, i algún tram es fa dificultós, pot no ser recomanable per nens o persones amb vertígen. Els senyals diuen que es pot fer en 35 minuts peró nosaltres hem tardat quasi el doble. Hi ha una tercera ruta apta per quasi tots els públics que comença al costat del camping Neus al punt N 42º 06.424 E 003º09.587 i que en uns 2,5kms ens portarà al lloc. L'única dificultat d'aquesta ruta està al principi en un desnivell de 90 metres, la resta del camí es fà planejant per la carena de la muntanya. Una bona alternativa pot ser anar per una ruta i tornar per l'altre per disfrutar de les diverses vistes i gaudir de les diferents formes de vegetació.
Ruins

6 Antic cuartel

Castle

7 Castell de Montgrí

El castell del Montgrí és una fortificació militar del municipi de Torroella de Montgrí declarada bé cultural d'interès nacional. Fou construïda entre 1294 i 1301 pel rei Jaume II, al cim del massís del Montgrí al terme de Torroella de Montgrí, Baix Empordà.

8 Torroella de Montgri

Torroella de Montgrí és una vila i municipi que ocupa l'extrem nord-est de la comarca del Baix Empordà. El nucli de Torroella és situat a la plana empordanesa, al peu del massís del Montgrí a la riba nord del riu Ter. Forma part del Parc Natural del Montgrí, les Illes Medes i el Baix Ter