Uploaded September 30, 2018

Recorded September 2018

2.4
4.9

near Santa Maria de Meià, Catalunya (España)

Activitat realitzada amb el grup Senders del CMMollet

Caminada entre l'Hostal Roig i la Palanca d'Àger que ens ha permès conèixer l'orografia d'una part del Montsec de Rúbies forjada al llarg dels temps per la força de la natura i les restes de l'empremta de les persones que hi van habitar el territori.

L'etapa presenta dues parts molt diferenciades:
La primera eś una llarga pujada sostinguda per ampla pista i un parell de corriols fins a la Portella Blanca. És de fàcil caminar i es gaudeix de les vistes panoràmiques del Pantà de Terradets, la vall d'Àger i de la Serra de la Vall de Llimiana.
La segona és una mica més exigent i entretinguda. Hi podem diferenciar també dues parts, la baixada des de la Portella Blanca fins als plans de Rúbies per un corriol força dret i solcat per les aigües de la pluja i el tram final, molt pedregós i etern que va des de la Pedrera de Meià fins als terrenys de Cal Ginesta.
Paga la pena tenir present que aquesta zona va patir les conseqüències de la Guerra Civil perquè va ser una via de comunicació molt important per les tropes franquistes que van anar pujant per la Noguera Pallaresa; si no tenim pressa, podem donar una ullada a les construccions de les trinxeres que encara perduren.
No podem passar de llarg sense fer una petita vista al poble de Rúbies, en ruïnes i abandonat; amb unes vistes úniques on encara queda dempeus l'església romànica amb alguna pintura al seu interior.

• Photo of revillacarlos

revillacarlos Oct 2, 2018

Dades de QMapShack
    Longitud: 15.6km, ↗505m, ↘1240m
    Tiempo: 05:38:43h, Velocidad: 2.8km/h
    Tiempo en movimiento: 04:00:26h, Velocidad: 3.9km/h
    Inicio: sábado, 29 de septiembre de 2018 6:30:13 (UTC)
    Final: sábado, 29 de septiembre de 2018 12:08:56 (UTC)