Uploaded June 25, 2012

Recorded June 2012

3.1
6.1

near San Celoni, Catalunya (España)

L’itinerari és fàcil pel que fa a la dificultat tot i que hem de tenir en compte que hi ha força longitud (20 km) i uns 750 m de desnivell per la qual cosa acabem qualificant-lo de moderat.
No podem enllaçar l’inici i final de l’itinerari amb transport públic i, per tant, haurem de comptar amb un cotxe a cada cantó o bé enllaçar amb taxi.
Malgrat es tracti d’un sender senyalitzat, cal dir que hi ha trams on els senyals estan molt allunyats i d’altres on es presta a confusió. També hi ha un tram on han modificat el traçat i que no coincideix amb el plànol que teníem de l’Alpina (2003). Per tot això, és molt aconsellable comptar amb el track.
Gran part de la ruta passa per pista enmig del bosc sense poder veure massa vistes i on el més destacable és la vegetació.
El GR-5 no passa per Sant Martí de Montnegre però atès que és tan a prop, paga la pena d’arribar-nos-hi i pot ser el millor lloc per parar a dinar.
Iniciem l’itinerari a Sant Celoni, al pont de la Riera Pertegàs 01 i seguint els senyals de GR (blancs i vermells) seguirem cap a l’est per travessar la ctra. C-35, travessarem la Tordera per sobre un pont i passarem per sobre l’autopista A-7 i agafarem la pista que anirem seguint. Passarem per davant del bonic Hotel Cal Batlle 02. Veurem un estany 03 amb una petita presa i continuarem fins a Sant Martí de Montnegre 04. Cal destacar que veurem alzines sureres 05 monumentals. Continuarem pujant fins arribar al Coll de Basses 06 i a partir d’allà anirem baixant amb algun punt de vista 07 des del qual es veu el mar fins arribar a Sant Iscle de Vallalta 08, el nostre punt final.

01 Pont de la Riera Pertegàs (St. Celoni)