Uploaded November 3, 2010

Recorded November 2010

4.0
8.0

near Gironella, Catalunya (España)

Es deixa el cotxe aparcat a Gironella (el punt d'inici és a l'aparcament que hi ha entre el carrer Balmes i l'Avinguda Catalunya)i des d'allà se segueix el GR 1 en direcció nord. Sortirem de la zona urbana dirigint-nos cap a la Font del Balç i se seguirà la riera de Graugés. Hi ha un trosset on GR-1 i GR 179 van plegats (a la zona del mas Bellús)però més endavant continuem pel GR-1 en direcció a Obiols i la seva església visigòtica-preromànica de St. Vicenç d'Obiols i la necròpolis que l'envolta. Es continua fins el nucli urbà de Graugés on deixem el GR 1 i continuem pel GR 179 en direcció sud i d'on ens apartem un xic per poder visitar el Llac de Graugés. Seguirem el GR-179 passant altra vegada pel mas Bellús i anirem al Molí de Bellús on hi ha un bonic salt d'aigua si la riera de Graugés va plena. Més endavant ens tornem a separar una mica del GR 179 per poder visitar el nucli de Sant Pau de Casserres amb la seva església romànica, restaurant... i veure el pantà de Casserres des de dalt. Retornem al GR-179 fins arribar a la carretera nova de Casserres que travessarem per baixar per una pista cap a la riera de Clarà que es travessa per un pontet i es puja cap a Casserres on s'entra pel costat del cementiri i l'ermita de l'Antiguitat. Ens arribem a veure la plaça de l'Ajuntament i la seva font. Aquí deixarem el GR 179 i ara farem el camí de retorn cap a Gironella que no està senyalitzat. Es baixa en direcció la granja Vilanova passant pel costat d'un antic safareig i d'uns camps erms i un petit bosquet on s'intueix un corriol passant pel costat de la caseta i travessant un camp en direcció la granja Vilanova i allà s'agafa una pista que s'anirà seguint passant per les roques de Sant Marc, l'ermita de Sant Marc, Els Bassacs i Gironella. Tot l'itinerari és apte per a BTT (únicament hi ha dificultat en el petit tram de baixada de Casserres fins trobar la pista de la granja Vilanova però és un tram curt i segurament es poden trobar altres alternatives).

• Photo of CABRETA DE BELLESTAR

CABRETA DE BELLESTAR Jun 26, 2018

Gràcies per aquesta ruta tan preciosa. Som de fora i no coneixíem la zona i ens ha sorprès molt. A l'estany de Graugés fins i tot i hem fet un bany.