Uploaded February 12, 2017

Recorded February 2017

3.4
6.9

near Besalú, Catalunya (España)

Activitat realitzada amb el grup GR del CMMollet
Marxa efectiva 5 hores 23 minuts.

La senyalització de tot el recorregut és molt bona i pintada recentment. Els primers 12 quilòmetres del recorregut, fins al Pont de Llierca, el GR es realitza seguint pistes en molt bon estat i la resta del recorregut es fa per senders entre mig de boscos i prats, amb unes magnífiques vistes de l'Alta Garrotxa.
Comencem a caminar entremig d'extenses zones de conreu a tocar del Fluvià. A l'altura de Can Güell el sender transita per asfalt i paral·lel a l'autovia A26; travessat el riu Borró, la pista asfaltada ens va elevant suaument per damunt de la vall del Fluvià fins a arribar primer a Can Banyils i posteriorment a Tortellà.
Sortint de Tortellà travessem les extenses planes de conreu de les Calànies i el Pla de la Quintana; arribats al Serrat del Pont el camí baixa fins a trobarnos davant del majestuós Pont de Llierca.
A partir d'aquest punt comença la primera pujada forta per un corriol que serpenteja pel mig del bosc. A la zona de Planseslloses la pista torna a suavitzar-se momentàniament.
Travessat el Torrent de Plujà, abandonem la pista per la nostra esquerra i agafem el sender que puja d'una manera sostinguda i, a vegades amb fort pendent, entre alzines, garrics i pins blancs.
A Coll recuperem l'alè i reprenem la pujada fins al Coll de Palomeres, el punt més alt de l'etapa.
A partir d'aquest punt anem fent camí, gaudint d'una panoràmica esplèndida i baixant de forma progressiva fins a Oix.