Uploaded May 29, 2015

2.3
4.7

Viewed 2055 times, downloaded 163 times

near Gósol, Catalunya (España)

Fàcil excursió per la serra del Verd, on assolirem el punt més alt amb el Cap del Verd, i baixarem al coll de Belitres per a remuntar fins el cim del Prat d'Aubes per a baixar després pel torrent Fosc.
La serra fa honor al nom, grans prades i terreny suau amb magnifiques vistes ens acompanyaran durant tota la sortida.
Començarem al petit aparcament que hi ha al costat mateix de l'ermita de Santa Margarida i començarem a caminar per un sender amb marques de GR, tot travessant varies vegades una pista.
D'aquesta manera arribarem al coll de Mola, indret molt bonic i confluència de varies pistes. No en seguirem cap, doncs agafarem un sender paral·lel a una pista que retrobarem més amunt, la seguirem i així arribarem al coll de l'Ós, Aquí el paisatge canvia radicalment, doncs ens trobem abocats en una cinglera de desnivell considerable. Seguirem la pista i aviat tornarem a estar envoltats de prades i bosc.
trobarem un tancat per a els cavalls de l'explotació de fusta i després arribarem al coll de pla de la Font. Indret de gran bellesa amb el Pedraforca al davant.
A partir d'ací seguirem la carena que ens deixarà dalt del cap del Verd, vista fantàstica, caminem una mica més per a situar-nos al mirador sobre l'embasament de la Llosa del Cavall, Es veu tot: Montseny, Montcau, Montserrat, Pedraforca, Pedró dels Quatre Batlles, Rasos de Peguera, puig d'Estela, Gallina Pelada, Pedraforca, Comabona, Costa Cabirolera, etc....el Pirineu nevat al fons.
Baixarem pels rasos fins el coll de Belitres i remuntarem per dins del bosc fins el cim del Prat d'Aubes, aquest cim no té tant bona vista doncs la tapen els arbres.
Tornarem al coll de Belitres i baixarem pel torrent Fosc, l'únic indret en tota l'excursió que cal prestar-hi atenció.
El llit del torrent és ple de pedres, però hi ha un sender, a estones més marcat que en d'altres, i unes escadusseres marques blaves que ens van guiant pels millors indrets. Durant bona part del descens van pel marge dret.
Finalment arribarem a una pista, deixarem les marques blaves i seguirem la pista que ens portarà fins l'ermita del començament.
Just abans d'arribar-hi agafarem un trencant a l'esquerra que mena a les "Quadres de santa Margarida" (casa reconstruïda) i immediatament després a la pròpia ermita.
HORARIS:
de l'ermita al coll de Mola: 35mn
del coll de Mola al coll del Pla de la Font: 45mn
del pla de la Font al Cap del Verd: 40mn
del Cap del Verd al pic del Prat d'Aubes: 25mn
del Prat d'Aubes a l'ermita: 1h 30mn
TOTAL. 3h 55mn
També podeu seguir aquesta excursió i d'altres a:

Ermita de Santa Margarida

Mirador

Cap del Prat d'Aubes

Petita resclosa i pista

Petita resclosa i pista que seguirem a l'esquerra

• Photo of fparracarbonell

fparracarbonell Oct 30, 2019

Buena salida sin bolets

• Photo of jspdetera

jspdetera Oct 30, 2019

Moltes gràcies fparracarbonell pel teu comentari i valoració