Time  6 hours one minute

Recorded July 2017

2.2
4.3

near Gósol, Catalunya (España)

Comencem la caminada a l’ermita de Santa Margarida (s’hi arriba per una pista que agafem a la rotonda de l’entrada de Gósol i seguim durant uns 3 quilòmetres, vorejant el turó del castell fins que a sota mateix de l’ermita, prenem el camí a la dreta, en mal estat, fins arribar al petit aparcament), seguim el GR-150, creuem la pista en vàries ocasions, fins a passar pel clot del Capblanc, el coll i la baga de la Mola i arribar al portell de l’Ós.

Passem el portell i el clot del prat Salvatge, on comencem a pujar per la dreta zona herbada dels Cavallets, on hi ha moltes vaques i cavalls pasturant i ja s’endevinen les arrodonides formes del Cap del Verd, a on arribem en poca estona i podem gaudir dels seus miradors.

Dalt del cim, a més d’aprofitar per esmorzar, podem gaudir d’unes esplèndides vistes de 360 graus a la rodona, presidides per l’imponent mola del Pedraforca, amb molts cims del Pirineu, la serra del Cadí (Volturó, Costa Cabirolera, Comabona, etc.), la serra d’Ensija amb la Gallina Pelada, la vall de Lord, amb els cims del Port del Compte, la serra de Busa, el pantà de la Llosa del Cavall i les poblacions de Sant Llorenç de Morunys i la Coma i la Pedra, i ja més al sud, es poden divisar, Montserrat, la serra de Sant Llorenç del Munt, el Montseny, etc.

Iniciem la tornada, baixant a la collada dels Belitres, a sota del cap d’Urdet, on anem a trobar el torrent Fosc, per on davallem per la dreta torrentera herbada plena de pedres, que ens obliguen a baixar amb precaució, fins arribar a la pista que va al coll de Gósol, que seguim a l’esquerra, tot baixant suaument i gaudint en tot moment d’unes imponents vistes sobre el Pedraforca, fins arribar a una desviació a l’esquerra que ens permet amb poca estona arribar al punt de sortida.

Sortida i arribada - Gósol, ermita de Santa Margarida

Torrent Fosc

Pista al coll de Gósol

• r.minguellcros May 7, 2019

Ruta molt solitària fora d'aglomeracions de gent