Uploaded December 6, 2015

Recorded December 2015

2.3
4.6

near els Hostalets d'en Bas, Catalunya (España)

Deixem el nostre vehicle a Els Hostalets d'en Bas i seguim la carretera de la Parcelaria que deixem al cap d'uns 500 metres trencant a la dreta per una pista. En el primer trencant, a l'esquerra, passem per davant de Les Canameres i després per davant de La Cidera. A partir d'aquí s'acaba la pista i comença un corriol que ens porta en primer lloc a la Font de la Cidera o de les Fogoses. Continuem per el corriol que segueix amunt el curs del Riu del Puig i trobem la Gorga de l'Ansat.
Reculem fins que trobem un camí que va cap a la nostre dreta i s'enfila ràpidament per portar-nos a un camí travesser. A la dreta, i al cap de poc trobem un camí que baixa i que ens portaria al Gorg de l'Olla. Nosaltres seguim per aquest camí que va sortir al capdemunt del Salt de l'Olla.
Aquí travessem el Riu i en poca estona arribem a un esplèndit mirador sobre la Vall d'en Bas, a sota del Petró. Prenem el camí que va l'esquerra i que ens porta a passar per sota el Salt de l'Hostalot i després d'una pujadeta va a sortir al Camí Ral d'Olot a Vic, just davant de la Font de les Marrades.
Pugem pel Camí Ral, passem pel costat del Grau i anem a trobar les marques grogues d'Itinerànnia que ens porten a baixar ràpidament fins al Torrent de l'Hostalot, el travessem i seguint el camí sortim a una preciosa roureda, just sota la casa de Pujolriu per un costat i de la Tosa de Pujolriu, per l'altre.
Seguint les marques grogues la travessem i anem a sortir a la pista de Falgars, per la Portallera. Passem per davant de Falgars i a partir d'aquí les vistes sobre Sant Miquel són fabuloses. En uns 40' arribem a Sant Miquel que domina tota la Vall d'en Bas.
Per baixar, fem servir el camí habitual que puja des dels Hostalets també assenyalat amb marques grogues.