Uploaded July 16, 2014

Recorded July 2014

1.5
3.1

near Santa Coloma de Farners, Catalunya (España)

Comencem la ruta al pàrking del parc de Sant Salvador. Agafem el passeig de la font picant, i seguim pel corriol fins a la bassa d'en Camps. Aquí hi ha dos camins diferents per pujar a l'ermita de Farners. Agafem el camí marcat cap a la dreta, més fàcil, fins a l'ermita. Pugem també al castell de Farners on hi ha unes bones vistes cap a la plana de la Selva i el Gironès. Baixem pel corriol de darrere del castell, fins arribar a la pista forestal. Després del primer revolt tancat a l'esquerre agafem el corriol que se'n va cap a l'esquerre fins arribar a la riera de Penjacans. Per anar a veure el primer salt anem cap a l'esquerre. Desfem el tros de camí i anem baixant per la riera, seguint els senyals de pintura groga. Hi ha algun pas relliscós, com el que trobem abans d'arribar al gorg del Diable. Seguim baixant seguint els senyals grocs, passant per un parell de gorgs més, perfectes per refrescar-nos, tot i que sinó ens volem remullar es pot fer tot el camí sense treure'ns les sabates.

Quan arribem al Molí d'en Massaneda la riera de Penjacans s'ajunta amb la de Santa Coloma. Hi ha un pont per poder travessar la riera. Si seguim les marques grogues en aquest tram trobarem ortigues i altres herbes que ens poden molestar, si fem la ruta a l'estiu. Podem passar amb compte, o treure'ns les sabates i passar pel mig de la riera. Al cap de poc ens enfilem per un corriol que va a parar a la pista forestal principal, a sota de Can Miquel. Seguim el camí cap a la gorga d'en Vilà i la font Picant, fins arribar al parc de Sant Salvador.

gorg de dalt

Gorga d'en Vilà

• Photo of Ramoncolls

Ramoncolls Aug 23, 2016

La ruta es difícil de seguir a partir del primer gorg!
    Pasar del gorg del diable es quasi una odisea! No se per on ho vas fer tu!
    Després hi ha una corda per baixar aun altre gorg!, tu no ho dius!
    I creuar la riera i encarar cap a gorga d,en Vilà, ha sigut una matada degut a les bardisses!

Per lo demés! Molt maca

• Photo of Xrunning⛰

Xrunning⛰ Sep 2, 2016

Gràcies pel comentari i la valoració Ramoncolls. Per seguir la ruta només cal seguir els senyals grocs, potser us vau desviar en algun moment. La solució és seguir el GPS per si de cas. Lo de la corda queda dit, merci. I el tema bardisses ja ho he avisat, la solució ara a l'estiu és passar per la riera i de pas ens refresquem :)
    Salut!!

• Photo of Butisam

Butisam Nov 23, 2017

Avui hem intentat fer el camí i ha estat impossible de arribar a la riera, la veritat és que no està gaire senyalitzat i al final hem hagut de tornar endarrera...llàstima de ruta perquè semblava molt maca.

• 13+0 Feb 11, 2018

Hem seguit la ruta indicada però després d'atravessar el Pont per pujar fins a la pista forestal està ple d'esbarzers i és molt difícil pujar... Si ho aconseguiu, per tornar a la font picant us trobareu amb un camí particular tancat. Hem hagut de tornar per la carretera.

• Photo of andioak

andioak Jan 11, 2020

El track està desplaçat respecte els camins, impossible de seguir! Un cop passats els gorgs la pista es perd, hem hagut de tornar per la carretera antiga durant 4km. Una odissea!!!!

• Photo of Xrunning⛰

Xrunning⛰ Jan 12, 2020

Pot ser que en el Sot de Pejacans la senyal gps minvés i el track es desplacés. No obstant la idea és seguir els senyals grocs per la riera fins als vivers.
    Aquesta setmana miraré de resseguir el track i corregir-lo si cal. El lloc s’ho mereix.