Wikiloc will stop soon for maintenance

Uploaded March 4, 2019

Recorded March 2019

2.3
4.7

near Le Garn, Occitanie (France)

CA: Atenció: en aquest track hi ha una petita secció sense camí (uns 300m de distància). Després d'arribar a la part superior de la Baume d'Oulins seguint el camí, decidim seguir una desviació clarament dibuixada als topogràfics de Openstreepmap, OpenTopoMap i OpenCycleMap., un camí que va més directe cap a l'Aven des Neuf Gorges. Tot i que no vam trobar que existís realment cap camí, s'avança bé i no ens va costat mantenir-nos propers al OpenTopoMap que portàvem al GPS. Al final, decidim desviar-nos del camí marcat al GPS i acabem trobant un senderó no lluny d'on estàvem!

FR: Attention:: dans ce parcours, il y a une petite section (environ 300m distance) hors sentier. Après le sentier au dessus de la Baume d'Oulens, on a essayé de suivre un autre sentier dessiné sur les topos Openstreetmap, OpenTopoMap ou encore OpenCycleMap, sentier qui va plus directe vers l'Aven des Neuf Gorges. On a pas trouvé aucun sentier, mais c'etait pas difficile de rester près du sentier sur OpenTopoMap avec le GPS. Enfin, nous avons decidé du devier et par surprise on a trouvé un sentier pas loin! Nous ne savons pas d'où il monte.

EN: Attention: in this track, there is a small section (about 300m distance) with no path. After getting to the top of Baume d'Oulins following the trail, we tried to follow another trail which is clearly marked in the topography of either Openstreetmap, OpenTopoMap and OpenCycleMap, and which gets much directly to l'Aven des Neuf Gorges. Although we did not see any clear path, it was not hard to stay close to what the OpenTopoMap in our GPS marked as a path until we just decided to deviate from it and to our surprise we found a trail not far from where we were!

Ens endinsem a les Gorges de l'Ardeche per recórrer un petit tram - dels seus gairebé 30km - a la vora del riu, però també més amunt per contemplar alguns punts de vista excepcionals, dolmens, baumes i avencs. Passarem per la Maladrerie des Templiers, al circ de la Madeleine - el meandre més emblemàtic de les gorges - i sota l'imponent agulla de la Cathédrale.

Com hem anat fora de temporada (principis de març) no hem trobat a ningú durant la ruta, entorn de solitud i salvatge total. En canvi, la part negativa és que per aquestes dates els Gué - els passos que ens permeten creuar el riu de costat a costat - són sovint impracticables degut a fort cabdal del riu, i això fa que no puguem fer segons quines variants.

La ruta no té complicació tècnica més enllà que la roca humida aquesta rellisca moltíssim, i cal anar amb cura. El tram més relliscós que hem trobat ha sigut el que passa prop del waypoint "Grotte".

Tota la ruta des del cotxe fins a la Maladrerie, per dins les gorges i fins a la Baume d'Oulens segueix senders marcats PR. La pista de dalt de tot (tram final) és el GR-4. Només hi ha un breu tram que fem bosc a través, entre waypoints "Hors sentier" i "Sentier", doncs volíem anar al Aven des Neuf Gorges, un impressionant avenc format per diversos forats ben verticals. El camí que ens marcava el Open Topo Maps no l'hem sapigut seguir bé o ja s'ha perdut. En qualsevol cas, amb el GPS es pot fer mitjanament bé bosc a través fins enllaçar amb un sender que no sabem d'on puja però ens durà al avenc i fins la pista del GR.