Time  9 hours one minute

Recorded April 2017

2.1
4.2

near Thuès-Entre-Valls, Occitanie (France)

Avui hem decidit anar una mica lluny, a la part francesa del Pirineus i en concret al poble de Thués-entre-Valls per visitar uns dels llocs més espectacular que he pogut veure fins ara, les gorges de Carança.

Quan arribem al poble deixem la carretera i seguim les indicacions de Carança, pujarem per un estret carrer fins l’ aparcament que hi ha habilitat pels visitants, el cost de deixar el cotxe es de 2€ per dos hores i 4€ fins a dotze hores que crec que esta molt bé, també tenim un petit bar per prendre alguna cosa si volem.

Abans de començar us diré que la ruta no te pèrdua però el track esta totalment refet perquè es impossible mantenir la senyal del GPS a dins del barranc.

Creuem sota el pont del tren groc i comencem a caminar amb el riu La Carança a la nostra dreta, arribarem al primer desviament que ens indica a la esquerra la ruta que nosaltres hem fet de tornada i que no passa pel congost, i a la dreta la ruta que ens portarà al congost, nosaltres hem agafat la dreta.

Forta pujada fins arribar a un altre intersecció, aquí agafem la dreta per veure un congost que ens portarà fins travessar un túnel i més endavant tindríem la possibilitat de agafar un camí a la dreta que ens baixaria a l’aparcament.

Aquí hem donat la volta i hem tornat pel congost fins l’última intersecció per continuar recte per un corriol amb poca inclinació, veurem algunes entrades tancades a la muntanya que no se realment que son i per aquest camí, ja sense pèrdua, arribarem al congost principal, es bastant llarg i no te dificultat ja que sempre hi ha una corda de vida per agafar-se, això si, aneu amb compte perquè si caiguéssiu no us haureu de preocupar de si us fareu mal, es mort segura.

Una vegada travessat el congost comencen les passarel·les i ponts, del quals crec que hi ja onze, aquesta zona tampoc te pèrdua i podeu seguir les marques grogues, son molts metres de passos a l’aire per tant s’ha d’anar conscienciat sobretot si teniu vertigen com jo.

Gaudiu dels ponts i el congost però tampoc oblideu el riu, quan nosaltres hem anat (Abril) estava espectacular, amb molt caudal. Jo en arribar al punt marcat com última passarel·la he continuat una mica fen camí però ja sense la família, és el corriol que porta al refugi de Carança, vosaltres mateixos si voleu estirar les cames como jo, però no espereu veure res nou.

Sigui com sigui hem de tornar i agafarem el mateix camí, però quan arribem a prop del inici de les passarel·les podem desviar-nos a la dreta però tornar per fora del congost, heu d’anar molt atents ja que no es veu molt bé però te escrit en un pedra en groc Thues, aquest camí és per mi més difícil e inclús perillós que el del congost però a canvi tindreu molt bones vistes de les muntanyes que envolten la zona i veureu, des de fora, el congost que també impressiona molt.

Al final d’aquest corriol sortireu a la primera intersecció per on anireu fins a la entrada a les gorges.

Per acabar, hi ha molta gent de totes les edats, també molts nens, però no oblideu que es una zona perillosa, per tant s’ha de portar tota la atenció possible, nosaltres ens van relaxar una mica a las passarel·les i van tenir un ensurt important amb una de les nenes, que podria haver acabat bastant malament.
Parking

Entrada a les Gorges

Esquerra i cap al congost

Tunnel

Túnel al final d'aquest tram

Waterfall

Pasarel·les

Pasarel·les i pont penjant

Últimes pasarel·les

Camí cap al refugi de Carança però jo dono la volta

River

La Carança

Pont penjant

Tornem per l'altre costat del riu

Vistes

Pas entre la roca

A la dreta cap al congost i esquerra pasarel·les sense pasar pel congost