Uploaded November 28, 2015

Recorded November 2015

2.2
4.5

near les Planes d'Hostoles, Catalunya (España)

Ruta circular que comença darrere la fàbrica la Pirene de les Planes d'Hostoles, Seguirem el camí i de seguida es torna en corriol i arribarem a la gorga de santa Margarida. Voltarem la gorga passant per sota el salt d'aigua i pujarem fins a trobar la via verda, la seguirem uns metres, direcció les Planes i agafarem un corriol a l'esquerra que irem pujant fent algun tram per pista i després corriol passant per davant les ruïnes de la Serra i la casa de la Costa i més amunt pel roure de la Xoriguera, que és uns dels roures més alt de Catalunya.

Més endavant passarem per davant la casa de la Xoriguera, aquí comença el tram amb més pendent passant pel grau de Santa Anna. Un cop a dalt trobarem l'ermita de Santa Anna, travessarem la carretera i seguirem pel mig del bosc seguint un corriol que amb prou feines es veu fins arribar a la cinglera. La seguirem passant per un mirador amb unes vistes magnífiques i seguirem fins al Far.

Després de gaudir de les vistes que ofereix el Far, seguirem la carretera i abans d'arribar a l'ermita de Santa Anna agafarem el grau de Sant Martí que baixa amb un fort pendent i anirem baixant tot canviant de corriol fins al principi de la ruta.

Per fer la baixada jo recomano portar GPS perquè ja molts canvis de corriol i alguns no són molt fresats.