-172 ft

September 26, 2020

September 2020

Create your Trail Lists

Organize the trails you like in lists and share them with your friends.

Get Wikiloc Premium Upgrade to remove Ads
Create your Trail Lists Create your Trail Lists
-172 ft

near Bibioj, Valencia (España)

Nota important: recomanem no fer el descens d'aquest track des del Mas de Montudillo fins a Bibioj. El fem guiant-nos pel barranc i antigues marques de PR. És molt fàcil tindre una caiguda o fer-se una lesió.

Golosilla

La descripció de la ruta la trobaràs en l'enllaç.

Mountain hut

• Photo of goterris

goterris Sep 30, 2020

Dos comentaris:
    El mas del "Montoncillo" com apareix a algun mapa en realitat és el Montudillo, o així li diuen els masovers de la zona.
    El camí del Montudillo que baixa a Bibioj està marcat amb antigues marques blanques i grogues i fites però és difícil de seguir doncs no està net. Si se segueix no hi ha cap perill de caiguda o accident, només de punxar-se amb argilagues en algunes zones. L'únic punt on es perd el camí és a l'arribar al barranco Magro però seguint el barranc fins que torna a eixir es passa prou bé.

• Photo of lesnostresrutesapeu

lesnostresrutesapeu Sep 30, 2020

Agraïsc molt la teva aportació. Com bé dius hem ficat "Montoncillo" perquè agafem els noms del cartogràfic de la GVA:

Fem l'avís pels que vulguen descarregar-se el track i no han llegit el blog per a que ho tinguen en compte. Ens va ser complicat seguir les antigues marques i vam haver de desviar-nos buscant el barranc i el camí.

Moltes gràcies

• Photo of goterris

goterris Sep 30, 2020

El tema toponímic sempre és complicat i hi ha variació perquè la parla no sempre és la mateixa. El "Montoncillo" del corpus toponímic valencià no sé d'on se l'han tret, a les planimetries del 1909 de l'IGN apareix Montondillo, al Cadastre de la mateixa època Mantudillo i al nou mapa de l'IGN ja corregit com a Montudillo. Al mapa d'Alpina de Roncero Montovillo i al mapa del Puerto del Tossal Montudillo i Mantudillo. Jo a l'únic pastor que queda en Bibioj li vaig sentir este estiu Montudillo (que podria ser Mantudillo o Montodillo) però en cap cas Montoncillo. El mes paregut és el Montecillo que apareix al MTN dels anys 40 on retolen Montecillo però sol ser la interpretació que feia el cartògraf de Madrid dels topònims recollits en les minutes.
    Jo en cas de dubte sempre use el nom de la gent del terreny que sol ser el que pertoca (o l'evolució del mateix).
    I moltes gràcies per la crònica i el track que ja tinc descarregat i ben segur aprofitaré.

• Photo of lesnostresrutesapeu

lesnostresrutesapeu Sep 30, 2020

Moltíssimes gràcies per la informació.

Ficaré els dos topònims, el de l'Institut Cartogràfic Valencià i el que ens aportes.