Coordinates 1902

Recorded March 2014

3.5
7.0

near Girona, Catalunya (España)

Còmode però llarg itinerari, en el qual, en destaca el fet de començar la caminada en el Barri Vell de Girona, pràcticament als peus de les escales de la Catedral i passant pel costat de l’Església de Sant Feliu, els Banys Àrabs, la Torre Cornèlia, Sant Nicolau i Sant Pere de Gallicans, des d'on encarem el camí cap a la vall de Sant Daniel.
Travessem doncs aquesta vall, seguint el curs del torrent del mateix nom i de seguida trobem l’imponent monestir de Sant Daniel (segles XII – XV), amb parts romàniques i gòtiques. Desprès del monestir, seguim cap a la N-II, que travessem per un túnel que passa per sota aquesta via i comencem ja el camí del Àngels, que s’enfila suaument i on en alguns trams, seguim l’àntic camí, en lloc del actual, senyalat com a PR C-196, que està marcat amb senyals ben originals, a més de les tradicional de pintura blanca i groga.
El camí segueix pujant, entre boscos d’alzines sureres i matolls de bruc i arribem a l’encreuament amb la carretera GIV-6703, on veiem l’enrunada casa de les Figues i ja fins arribar al santuari, el camí transcorre per trams paral•lels o per la mateixa carretera.
Visitem el santuari i desprès, aprofitem l’esplèndida matinal per esmorzar a l’àmplia terrassa, tot gaudint amb les imponents vistes que és poden contemplar des d’aquesta magnifica talaia, ja que disposa de bones vistes sobre els cims del Pirineu gironí, el massís del Canigó, el Montgrí, les planes del Gironès, l’Empordà, pla de l’Estany i ja més lluny, les Guilleries i el Montseny, i el mar, amb el golf de Roses.
Reprenem de nou la marxa, tornant més o menys pel mateix camí de pujada fins a la casa de les Figues, on agafem un ample camí a ma dreta, que passant pel Puig Estela, ens conduirà fins al fresat corriol que puja al puig i al castell de Sant Miquel, on hi ha una amplia esplanada amb una zona d’esbarjo equipada. Visitem el castell, del qual, n’està ben conservada la torre, on es pot pujar per gaudir de bones vistes, pràcticament les mateixes que abans hem comentat i a més, la ciutat de Girona i el poble de Celrà als peus d’aquest cim.
Comencem ja la tornada, baixant per un camí que passa per les cases enrunades de can Miqueló i can Mistaire, per la imponent casa de can Lliure i poc desprès, arribem a la carretera N-II, que creuem per sota el viaducte, per arribar al pont i riera de Sant Miquel, i tot seguit, al monestir de Sant Daniel, on retrobem el camí de pujada, que refem en sentit invers, fins al punt de sortida de Girona.

Les Gavarres.-
El PEIN Massís de les Gavarres abraça una superfície total de 28.548 ha, entre les comarques del Gironès i Baix Empordà.
Antigament, aquest massís estava més habitat que ara i s'hi desenvolupava una gran activitat antròpica: carboneres, pous de glaç, forns de calç, aprofitament del suro, cria de bestiar i transhumància... Avui, tot i el seu abandonament, hi destaca la presència de grans masies, belles esglésies romàniques i nombrosos sepulcres megalítics.
La flora està constituïda bàsicament per alzinars, alzina surera i pinedes, tot i que a la part més humida també es troben rouredes, vernedes, avellaners, trèmols, salzes, oms, orquídies i bolets típics del bosc mediterrani.
El sotabosc és d'aspecte selvàtic, amb marfulls, arboç, aladerns, lianes... Les pinedes ocupen, però, la major part de les Gavarres, amb un predomini clar del pi pinyer, el pi blanc i el pinastre.
Pel que fa a la fauna, hi conviuen aus com l'esparver, el gamarús, el picot verd, el gaig, la merla, els rossinyols, etc., i mamífers com el senglar, el teixó, la guilla, l'esquirol i el gat mesquer. També hi trobem amfibis i rèptils com la salamandra o el tritó verd, i s'hi han localitzat alguns exemplars de tortuga mediterrània.

Sortida i arribada - Girona

Riera de Sant Miquel

• Photo of Xondu

Xondu Mar 4, 2014

Cal cabrit? crec que és Can Mistaire. Salut. https://ca.wikiloc.com/rutes-outdoor/girona-vall-de-sant-daniel-santuari-de-la-mare-de-deu-dels-angels-castell-de-sant-miquel-6251926#wp-6251936/photo-3429060

• Photo of erill

erill Mar 4, 2014

Gracies chondo per l’aclariment, no vaig fer foto del rètol i consultant els mapes de ICC i Gerona.ecw, a tots dos hi coincidia aquest nom. Ja ho he modificat. https://ca.wikiloc.com/rutes-outdoor/girona-vall-de-sant-daniel-santuari-de-la-mare-de-deu-dels-angels-castell-de-sant-miquel-6251926#wp-6251936/photo-3429060

• Photo of Xondu

Xondu Apr 11, 2014

Ei, tens raó, ara he vist de casualitat on posa Cal Cabrit als mapes de ICC i Cal Mistaire el posen cap al costat i si mires per exemple aquí http://ca.wikiloc.com/wikiloc/view.do?id=4927994 hi vaig fer waypoint quan hi vaig pasar i foto i posa claríssimament Can Mistaire al cartell (sempre l'he conegut així jo), no poden estar tots dos correctes. Com hi passo cada cap de setmana per davant m'hi fixaré un últim cop i ja intentaré contactar-los a veure si es pot arreglar.