Uploaded July 20, 2013

Recorded July 2013

2.1
4.2

near Girona, Catalunya (España)

Ruteta del cap de setmana passejant amb la Brahma i anant des de l'església de Sant Feliu de Girona fins a l'església de Sant Feliu de Celrà.

Passant per Sant Daniel, aprofitant per passar per un parell de les fonts que té (això si, l'aigua no és apta pel consum segons l'últim diagnosi) i agafant la ruta que puja cap als Àngels fins a l'alçada de l'Olivet d'en Salgueda, llavors canviant de ruta cap al castell de Sant Miquel.

Després baixem cap a celrà pel camí que portaria a passar per les mines Victòria o per can Cornei però en comptes d'això seguim cap a buscar el camí que baixaria cap als Sants, que tampoc l'agafem, i seguim cap al mirador del Congost on ja finalment arribem a Celrà.

Views: Mirador del Congost

Views: Cim de Sant Miquel

Jardins John Lenon

Jardins dedicats al compositor i cantant britànic que els dona nom. Es troben a la zona de Sant Pere, al costat de la muralla que s'enfila cap a Montjuïc. Permeten accedir a un mirador fantàstic sobre el Passeig Arqueològic i la Catedral.

Font del Bisbe

Cave

Cova

Font d'en Pericot

Monestir

Amb prop de mil anys d'història, el monestir de Sant Daniel de Girona ha albergat de manera continuada una comunitat de monges benedictines, que només l'han abandonat en temps de guerra i de desordres. No és una història de grans esdeveniments, sinó de discreció i humiltat, com la petita vall a la qual el monestir dóna nom i que sembla apartada del moviment de la ciutat que té ben a prop. De fet fins fa poc els historiadors gironins desconeixien l'existència d'un magnífic arxiu, format per llibres i pergamins que es remunten al segle XI, en el mateix monestir de Sant Daniel.

Anella Verda de Girona

Per facilitar la visita a peu o en bicicleta als voltants de Girona s'està habilitant un itinerari circular duns 40 km de longitud, que permetrà enllaçar els principals espais naturals del municipi de Girona: boscos de Palau, Les Gavarres, el mosaic agroforestal de Sant Daniel, el pla de Campdorà i les zones fluvials de les Rives del Ter o les Hortes de Santa Eugènia, sense oblidar turons com Les Pedreres, Montjuïc o la muntanya de Can Ribas. A partir de l'itinerari principal es pot accedir a diferents rutes per completar la visita dels elements d'interès natural, històric o cultural que hi ha.
River

El Galligants

Entorns Galligants

Ens trobem als entorns del riuGalligants, que es forma gràcies a la confluència dels torrents i rieres que neixen a les Gavarres i que travessen la vall de Sant Daniel.

Plaça de les Sardanes

És el punt on s'uneixen els principals afluents del Galligants: la riera de la Torre, la riera del Polvorí, la riera de Llinàs i la riera de Sant Miquel.
Cave

Tunel

Olivet d'en Salgueda 23-4-1993

Can a la Ferriola

Canvis paisatge Gavarres

Info. sobre els canvis de paisatge de les Gavarres. Comparativa d'espai de bosc de diversos anys a les Gavarres. Es mostra com als últims anys el bosc ha anat guanyant terreny.
Ruins

Ermita Sant Miquel

Trinxera

Sant Feliu

Església de Sant Feliu de Girona. Gòtic Barroc XIV, XVII L'església de Sant Feliu, que per la seva posició extramurs fou fortificada en més d'una ocasió, és el fruit de diverses etapes constructives i presenta per tant diversos estils arquitectònics. Cal destacra-ne el seu campanar, que constitueix una fita essencial en la imatge monumental de la ciutat. De la primitiva església romànica, dels segles XII-XIII, conserva només la planta. L'edifici actual fou bastit a partir del 1313 en estil gòtic. El 1318 s'acabà de construir el presbiteri, i el 1326 es cobrí la nau amb volta de creueria, amb tercelets. Només el braç esquerre del creuer conserva la volta de canó romànica. http://patmapa.gencat.cat/web/guest/patrimoni/arquitectura?articleId=HTTP://GAUDI_ELEMENTARQUITECTONIC_132

Mirador del Congost

Alzina Torrent del llop

Alzina Torrent del llop. Al costat mateix d'una altra gran alzina davant can Veray.