Uploaded September 21, 2018

Recorded May 2018

1.9
3.9

near Masía de Giraba de Abajo, Valencia (España)

Ruta circular seguint antics camins poc xafats però per on encara es pot passar, sempre sota el pinar.
Eixint de la Giraba segueix el vell camí de Zucaina que passa per dalt del riu fins al mas d'Aguilar. El camí no està massa net però als llocs dubtosos Julio i Albert van ficar fites per a facilitar-ne el seguiment.
Després d'un curt tram de pista continua per una senda poc xafada que enllaça el mas d'Aguilar amb el masico las Peñas per la casa Pau. Des de las Peñas segueix per camins més nets a las Umbrías de Abajo i a las de Arriba, on encara s'hi pot trobar gent. Des d'estes puja cap a la Jara pel mas del Corralico, seguint camins i assegadors que es mantenen oberts per les ovelles.
Dalt la Jara enllaça amb l'assegador que baixa a Giraba per on s'ha traçat la carrera de muntanya de Ludiente i que es troba net, però a l'arribar al camino de la Benachera segueix per ell, poc xafat però netejat de fa uns anys, fins arribar a Giraba de Abajo.
Més informació a l'enllaç.

senda esquerra amunt, dreta baixa (perduda) al riu
pista dreta, esquerra retorn a la Giraba
encreuament de sendes: dreta al mas de aguilar, recte a la font, seguim esquerra