Uploaded October 26, 2013

Recorded October 2013

4.6
9.3

near Garraf, Catalunya (España)

Garraf-Vallgrassa-Vall Ximosa-La Morella- Avencs (R2) 2013-10-26 7:19

Avui estic temptat de classificar la ruta com a molt difícil, i no per la llargada o la pendent, no! Però hi ha un parell de trams que cal “motivar-se” de veritat!! Estan molt embardissats, però molt embardissats.

He anat amb el Rodalies R2 d’anada (avui, sense canvi d'hora, a les 7:15 calia portar frontal) i tornada fins al Garraf, petita i bonica població del litoral que té una fortificació i les Caves Güell amb un modernisme preciós. Per allà passa el GR92, i veureu que he fet trams del GR92, GR92.4 i PR C-37, uns trams amb cintes negres, uns amb línies blaves, altres amb punts grocs i altres sense cap senyalització. Com que l’embardissada m’ha fet prendre molt de temps no he pogut entretenir-me en altres avencs que volia donar-hi un cop d’ull doncs son propers al camí (Avenc del Nano, Avenc Raspós,Avenc del Bruc, Avenc d’en Pere, Avenc Infern, Avenc Benjamí, Avenc del Cuc, Avenc de la Palla, Avenc Emili Sabaté -diuen que ha estat la cavitat escola per excel·lència, i els experts afirmen que, segurament, es tracta de la cavitat no turística amb més visitants de Catalunya-, Avenc Lluís Solà, Avenc d’en Pasant,...), i veureu que tan sols hi han els de més a prop del camí: Avenc dels Llambrics (87 m.), Avenc de l’Asensio (84 m.), Avenc de la Sílvia (13 m.) Avenc del Llamp (73m.) i Avenc de la Flauta (14 m.) He arribat al cim de la Morella (594 m) que és el més alt del massís.

També he vist algunes barraques de pedra seca, i "cocones" que son pous de filtració d'aigua, tot plegat magnifiques construccions populars!! I Torres de defensa, alguna bastant al interior. A dalt de la primera pedrera (Fondo del Salt), ja de tornada i de lluny, he pogut veure unes grans balmes, son els Covarrons, diuen de difícil accés i amb poques troballes (un poc de ceràmica). He vist l'exterior de La Pleta (Diputació BCN), antic pavelló de caça de la família Güell, obra de l'arquitecte modernista Francesc Berenguer, deixeble de Gaudí. La cisterna de la casa va ser coronada amb una original torre cònica que, mitjançant una boia, indicava el romanent d'aigua.

En qualsevol cas, avui anava d’explorador i volia anar a la descoberta... però no tant a la descoberta!!. Hi ha alguns corriols que veureu son rieres en “Fondos” que diuen ... la primera que he fet el Fondo del Tro, es pot fer bé, està embardissat, sí, però es pot fer ... (tot i que cal pensar sempre que no pots baixar cap salt que no puguis tornar a pujar). El segon tram cal posar-hi molta paciència, però molta, fer de senglar és poc i cal tenir un bon sentit de l’orientació. He estat a punt de deixar-ho córrer més de tres vegades ... però he anat trobant a la pujada marques en forma de línea blaves ... que m’han anat donant moral fins arribar a dalt del coll (aquests corriols estan marcats en el Mapa Alpina del Massís del Garraf 2007-2008) però encara ha estat més difícil baixar fins trobar la riera del Fondo del Bruc a la Vall Ximosa. Allà millora el corriol i es torna com el del Fondo del Tro. Si hi aneu busqueu dins l’armari aquells pantalons llargs que fa temps voleu jubilar i aquella samarreta que sempre heu pensat que mai no t’haurien d’haver regalat!!! Un consell: intenteu anar sempre per la llera, a vegades cal sortir-ne, però torneu-hi tant aviat com pugueu ... aquella verdor de "gespa" de les muntanyes del Garraf és enganyosa o "gatosa". Com sempre he eliminat alguns trams que crec no aporten valor i deixo aquells, tot equivocats, com advertencia per no passar-hi.

Una treballada i esforçada jornada ... però molt interessant!!
26-OCT-13 17:00:07
26-OCT-13 10:26:10

• Photo of montagut

montagut Oct 27, 2013

Ja sabem el que és anar "d'exploració i descoberta".
    Ja tens l'excusa perfecta per tornar.
    Descansa t'ho has guanyat i avui tens una hora mes.
    Salut company

capita haddock Oct 27, 2013

Sí, però aquest cop ha superat les meves expectatives ;-) ... cal fer l'advertencia ... doncs no és un camí de roses per anar de passeig.
    Hi tornaré segur, és un paissatge magnífic. A la Morella hi havia boira i no vaig veure més enllà de la creu. Fins aviat.

• Photo of Santi gavarres

Santi gavarres Oct 27, 2013

Capi no se't pot deixar sol, la setmana que ve ja et cuidarem.

capita haddock Oct 27, 2013

Gràcies Santi, m'agrada caminar amb bona companyia!

• Photo of Cuca de llum

Cuca de llum Oct 27, 2013

Va, que la propera setmana ja tindrem el Gran jefe Poppins en forma i ens alliçonarà a tots! ;-))

capita haddock Oct 28, 2013

Mentre el “Gran Jefe Poppins”, reforçat radio-activament, no ens faci fer d’escura-xemeneies pels corriols del Rafart ;-)

• Photo of Josep Mª Farreró

Josep Mª Farreró Oct 29, 2013

Ja és hora de que pensis en escriure un llibre de rutes. Tens material més que suficient...L'enhorabona!!
    Salut i cames !
    Josep Mª

capita haddock Oct 29, 2013

Gràcies Josep Maria, crec que ara mateix el que caminem , tot el que va passant i ens sorprèn al nostre voltant ho compartim plegats amb facilitat a la Xarxa. Potser en un llibre caldria que parléssim del que ens passa a “dins” quan anem un pas darrera un altre per camins, corriols i dreceres ... com diu un company de caminades ... els “horitzons” que se’ns van estrenant a cada coll.

• FMFontana Nov 1, 2013

Fa temps que tenia al cap de fer alguna de les dues alternatives que has explorat. La de Vallgrassa a la Morella (per carxol¿?) ja m’havien dir que estava esborrada i, en tot cas, que la deixés per si algun dia volia fer penitència. Però la que surt per darrera capdasens (més o menys) la tenia en ment, però ja me l’has esborrat, pel que entenc està igual de malament que l’altre i podem acabar víctimes del garric, .. que ja ho he sigut forces vegades.
    Gràcies per la teva aportació i extensa explicació
    Salut i quilòmetres

capita haddock Nov 2, 2013

Benvolgut FMFontana,
    M'agrada compartir les rutes amb els detalls que a mi em van bé, i sempre és una satisfacció que serveixin a altres companys.
    El Garraf és una zona en la que he caminat quatre vegades ... o sigui ... res de res. Però el corriol que esmentes que surt de Capdàsens i atravessa el Fondo de les Àligues crec que pot estar bé, doncs en el punt de creuament amb la llera del riera hi havia un parell de fites de pedres (veure fotografia). De fet tenia ganes de fer-ho i fer també un tram de sender que puja de la riera de Carxol, per les penyes de Carxol fins l'antiga masia de Carxol ... que l'altre dia per pressa no vaig buscar.
    El proper cop ... farem "penitència" ;-)
    Salut i Cames.

• FMFontana Nov 4, 2013

gràcies per respondre. Dius que has camina quatre vegades pel Garraf....mmm! no sé jo,.. el nivell de coneixença del Garraf que tens no és de quatre vegades !.

Jo camino molt pel Garraf, sol i en grup tots el diumenges. Tinc un blog "fontanacaminant" i les rutes les trobaràs a wikilog, sempre comencen amb aquestes paraules:

Fontana Caminant - CERN

però... les rutes amagades, difícils o d'indrets singulars poc trepitjats només les faig públiques fins que faig la caminada desprès passa a ser privada per preservar els tresors de les multituds. No és deixar-ho en secret, qualsevol persona igual que tu o jo ho pot trobar, només és no posar-ho fàcil.... ai..., disculpa, tu no tens que fer-ho igual, ni molt menys, només t’ho deia perquè si busques rutes meves, la majoria són fàcils i sense trampes

Salut
    Francesc Fontana

capita haddock Nov 4, 2013

Els propers mesos intentaré caminar més pel Garraf Francesc ... i mica a mica fer-ne un xic més la coneixença d’aquesta part del territori que tantes agradables sorpreses ens regala.