• Photo of FORAT DEL GEL/ESPLUGA DE CORREIGS

Recorded October 2017

1.7
3.4

near Santa Maria de Meià, Catalunya (España)

Deixem els cotxes al camí de les Boïgues i seguim les marques del GR1 que va per la pista, a dos quilometres i mig, mes o menys, trobem el desviament cap un corriol molt bonic amb unes vistes espectaculars. Continuem seguint les marques del GR1 fins arribar de nou a la pista o camí del Ras. Al cap de poca estona arribem al desviament a Mirapallars.
En dirigim a la Cabana dels Pastors i al barranc de la Llau de la Coma del Torn que és el més gran d’aquesta zona, després a la dreta trobem l'indicador del corriol que baixa al Forat del Gel. Des d’aquí tenim unes bones vistes de tota la Vall de Barcedana. El corriol cada cop es més inclinat, no molt aconsellable per acrofòbics. Per la zona trobem roures enormes. L’ultima part amb forta pendent sobre roca, avui una mica humida, s’ha d’anar molt de compte. No s'albire la cova fins que arribem a un petit replà i pel mig de la vegetació ens plantem la cova del Gel o Espluga de Correigs, diuen que és una de les cavitats més importants del Montsec. Des de l’entrada es baixa en forta pendent cap al fons del forat. Un cop hem escodrinyat i examinat a fons el indret retornem pel mateix camí. Acabem la jornada amb un bon dinar a Casa Roca de Sant Marti de Barcedana.