1.6
3.2

near Vilaplana, Catalunya (España)

A la Foradada des de Vilaplana pels cingles de la Mussara: per la Font del Llop i el grau ferrat de la Trencanous amb retorn pel Camí de les Tosques.

Dipòsits vells. Plaça Catalunya.
Carretera, anem a l'esquerra
Camí pavimentat. Deixem carretera, anem a la dreta. Pal indicador: l'Albiol, Font del Llop, font del Roure.
Deixem pista per camí a l'esquerra. Pal indicador: Font del Llop.
Camí ben fressat a l'esquerra que ignorem on mena. Anem a la dreta.
Font del Llop
Font del Roure. Enllaç GR 172.
Deixen el corriol que marxa vers W i enfilem a mà dreta en fort pendent fins al grau ferrat de la Trencanous. Equipat per Jordi Vallvé i Ollé.
Balma a mà dreta. Cova del Patacó o Patacons. El nom de l'indret prové d'en Ramon Roig, del Mas Patacó de Mont-ral. Cap d'un escamot de maquis coneguts com els Patacons que la utilitzaven com a amagatall.
Carretera T-704. Pista al mas de Morenet. Marxem per la pista a mà esquerra.
Deixem la pista al Mas de Morenet per un corriol a mà esquerra. Per la dreta podem anar al Masat de les Tosques, el Grau dels Racons i l'Hospital dels Carlins o baixar cap al Pla de les Tosques.
Cruïlla amb el camí al Grau de la Trencanous i la Font del Roure.
Pla de les Tosques. Pal indicador. Per la dreta podem pujar a la Mussara pel Mas de l'Adrià. Desviant-nos avans podem pujar al Grau dels Racons i la Cova dels Carlins pel Maset de les Tosques. Anem a l'esquerra baixant pel camí de les Tosques (SL).

• parrot1964 Jul 1, 2012

avui 1/7/2012 he realitzat aquesta ruta, bons paisatges a la part superior del grau de la Trencanous, camins tipus sender, cal estar atent per seguir-los. Gracies per pujar-la, val la pena.