Moving time  one hour 53 minutes

Recorded December 2017

1.1
2.3

near La Plana Rodona, Catalunya (España)

Començo a caminar des del Castell d'Olèrdola. Baixo per la carretera a l'aparcament d'autobusos. A mitja recta surt el camí de les fonts cap a l'esquerra. El segueixo. Vaig baixant fins que en una cruïlla indica la fon de l'Alba a pocs metres. Retorno al camí i tot baixant ens trobem la font Fontanilles, amb una caseta i un pou circular. una mica més avall hi ha una bassa per tal de recollir aigua pel reg. Continuo camí fins una cruïlla gran de camins. Agafo el de l'esquerra que va tirant cap a sud-est i encarant un congost on a la dreta i per la part alta es van veient la cova dels Segarulls o de les pintures i més endavant abrics de Can Castellví i can Ximet on es refugiaven els nostres avantpassats de l'edat del bronze. Hi han diverses rutes de Wikiloc per tal de veure'ls. Jo segueixo pel fondo de la vall. Arribo a la font de l'avellaner, ara no baixa aigua, i en lloc d'una avellaner hi ha un lledoner. A l'altura dels forns de calç enfilo el camí de tornada cap al castell, el camí suau i ben marcat. Bones vistes de les masies. Volto per l'est la zona de l'ermita i el castell fins a arribar al pla dels albats, amb l'ermita de Santa Maria, amb les parets mig reconstruïdes i la necròpolis dels albats, neonats morts abans de rebre els sagramnents religiosos. D'allí al castell hi ha uns 400 metres.
Matinal suau , fàcil de seguir i sense dificultats. Altra cosa és si volem veure la cova dels Segarulls o els abrics que us he dit abans.

Cabana pedra seca.

Molt ben reconstruïda. A tocar del conjunt monumental d'Olèrdola.
Cave

Cova

Al començamet del corriol que baixa a les fonts.

Corriol a la dreta a la font de l'Alba.

Font de l'Alba.

Margalló vora camí

Cabana pedra seca

Una altra cabana.

A la banda esquerra del camí.

Entrada font avellaner.

Font Avellaner.

No veig l'avellaner, el que si hi ha és un lledoner.

Esquerra. Camí del castell.

Ruins

Forns de calç

Vistes

Archaeological site

Pla dels albats

• Photo of joanmolamolt

joanmolamolt Dec 18, 2017

Molt ben explicat i bones fotos. L'haurem de fer.

• Jordi Hueto Sep 22, 2018

,Cami molt mal senyalitzat

• German Ruiz Illana Sep 14, 2019

Nos gusto mucho. Fuimos con nuestra hija de 4 meses.

• Photo of tomasdevic

tomasdevic Sep 19, 2019

Ruta molt ben explicada i amb informació fidel dels punts per on passa. Només un detall sense importància en el Waypoint (Intersecció Dreta. Camí del castell) és intersecció però és esquerra. Cap problema el track no enganya i el canvi és evident però com diria la meva iaia: Nen que no saps amb quina mà et senyes. Bromes a part, moltes gràcies VESQUINCAS.

• Photo of vesquincas

vesquincas Sep 19, 2019

Gràcies pel teu comentari. Soc esquerrà i alguna vegada m'equivoco. Veig que has fet moltes rutes pels Pirineus. Jo en vaig fer algunes, però fa bastants anys: Perdido, Bessiberri sud, la Pica, l'Aneto i Possets. Ara, de jubilat, faig rutes per les muntanyes de Prades i el Montsant. Salut i bon camí.