Uploaded August 6, 2017

Recorded July 2017

2.3
4.7

near Queralbs, Catalunya (España)

Típica ruta circular feta el divendres 28 de juliol del 2017.
Sortim des de l’aparcament de Fontalba i agafem el camí amb direcció al cim de la Dou, continuem pujant per la serra del Borrut, on abans d’agafar l’últim tram més costerut sorprenem darrera unes roques a un ramat d’una trentena d’isards que molt pausadament es van allunyant però que ens permeten deixar-ne constància fotogràfica. Més amunt quan el camí planeja veiem un ramat bastant abundant de perdius. Arribem al cim a les 9 del matí. Refem forces, fem les fotos de rigor i continuem la ruta tot agafant el camí que baixa per la coma de l’Embut. Després de baixar el tram més dret esmorzem tranquil•lament abans de continuar. Passem per la font Bordonera on el riu començar a acumular cada vegada més aigua fins a desaparèixer al Forat de l’Embut. Passem pel Collet Verd i aviat arribem al Santuari de Núria, fem la visita de rigor, prenem una cervesa fresqueta i reprenem el camí. Passem per la font de Sant Gil, visitem la seva ermita i enfilem camí cap a Fontalba. Després de passar pel Coll de la Creu d’en Riba el camí comença a pujar decididament. Més endavant passem primer per la Barraca de Gombrèn i un tram més enllà per la Barraca de la Palla. El camí ja planeja i fa un gir a la dreta i molt aviat som a la Dou Petita i a continuació a la Dou de Fontalba, encara abundant per l’època en que estem. Ja només ens queda un curt tram fins arribar de nou al cotxe. Cal dir que hem gaudit d’un temps magnífic durant tota la sortida.
Avui érem els dos Francesc i els dos Josep.
Temps total caminant aprox. 6 hores i 30 minuts.

Coma de l'Embut

River

Torrent de la Coma de l'Embut