Uploaded October 20, 2015

Recorded October 2015

1.9
3.7

near Llacunes, Valencia (España)

Serra del Menejador
“La Serra del Menejador és una alineació muntanyosa situada a la comarca valenciana de l'Alcoià. Al vessant nord trobem el Parc Natural del Carrascar de la Font Roja.
Estesa entre Ibi i Alcoi, el Menejador està flanquejada al nord amb la Foia d'Alcoi i la serra Mariola, per l'est la Serreta-Ull del Moro esdevé una prolongació de la serra superat l'estret del barranc de la Batalla. Pel sud la serra de la Carrasqueta i la Foia de Castalla, i per l'oest l'Alt de Biscoi fa de frontera amb la serra de Biar.
El pic més alt és el Menejador (1.356 metres).
Immergida en el Sistema Bètic, la serra presenta una orientació i una història geològica típiques d'esta serralada. El massís el constituïxen bàsicament roques calcàries de l'era geològica terciària. Un conjunt de riscos i runams es desenrotllen davall la cresta del Menejador. Les pedreres i els materials més fins, procedents de l'esllavissament de les cingleres i de la resta de roques calcàries, representen els materials del quaternari. Les argiles del Keuper són els materials més antics de la serra (període triàsic de l’era secundària), que afloren en la carretera d'accés al santuari de la Font Roja i en el camí de Tetuà. (Font: Wikipedia)”

RUTA
FONT ROJA–BARRANC DE L’INFERN–TEIXERETA–ALT DEL CANYO–MENEJADOR–FONT ROJA.
Distancia: 12,1 km
Temps total: 05:10:40
Temps caminant: 03:19:11
Temps parat: 01:51:29
El punt de partida de la nostra ruta comença en el pàrking del santuari de La Font Roja. La primera senda que anem a recórrer ix des del mateix aparcament, per una escala de baixada i està marcada com la senda roja, Bc de L’Infern. La senda és ampla i transcorreix per una zona boscosa plena de carrasques. La senda no presenta cap dificultat tècnica i només el tram final hi ha que fer un poc mes d’esforç, ja que s’empina fins arribar al “Pla de Galers” . A partir d’ací enllacem en la ruta groga que puja per pista fins el “Mas de Tetuan” i al cim del Menejador. Nosaltres a l’arribar al Mas prenem la senda que puja al “Alt del Teixereta” on Centre Excursionista Amics de les Muntanyes Ibi ha posat una caseta per a guardar un llibre de signatures. En aquest mateix lloc hi ha una xicoteta planícia per a poder esmorzar. Després continuem per la cresta fins tornar a enllaçar amb la pista i arribem a una bassa d’aigua, baix mateix Menejador, però no pugem al cim, sinó que agafem la senda que tenim a la nostra esquerre, i que te en alguns trams una forta baixada, però sense perill. Seguim el camí fins arribar al “Pou de Nouer”, continuem endavant i ara la senda comença a empinar-se fins arribar a la “Cava de Simarro” i al “Alt del Canyó”. Des de aquest punt seguim a l’ esquerra per una pista, fins arribar un punt que trenquem altra volta a l’esquerra, a partir d’ací fins la Sima de Simarro la senda no està molt clara, a partir de la sima si que hi ha senda fins que arribem al alt del Menejador.
Després de disfrutar de las vistes i les fotos de rigor emprenem el descens fins la bassa. Allí agafem el camí que baixa fins la senda botànica, aquesta acaba en el “Pla de la Mina” i d’ací al pàrking.
CS Cara Amunt.

13-Alt del Canyo

14-Esquerre

15-Sima de Simarro

16- Alt del Menejador 1352 m.

17-Mirador1350 m

18-Senda Botanica i Mirador

• Photo of AngelaMS

AngelaMS Feb 9, 2016

Com sempre molt bona organitzacio. La ruta molt xula.

• Photo of Josep A. Gil

Josep A. Gil Oct 29, 2018

Buena ruta y muy bonita en otoño.