0.5
1.0

near Sant Carles de la Ràpita, Catalunya (España)

Una ruta bonica de 3,4Km per la cara Est del Montsià, Alcanar, Tarragona. Amb espectaculars vistes del Delta de l'Ebre en tot moment, Sant Carles de la Ràpita i les seues rodalies.

Accedim per la N-340 aproximadament pel Km 1068,5.

Posició: 40°35'55.48"N
0°33'33.86"E

Per a situar-nos i saber quin camí accedirem cap a la ruta si no podem localizar-nos les coordenadas GPS, hi ha que agafar el primer camí a la dreta al punt kilométrico 1068,5 (vigileu, el primer entrador és el de la casa) només passar un radar i un xalet el tenim a la dreta, entre unes senyals de prohibit adelantar (direcció Barcelona - València).

En direcció contraria, València - Barcelona, no arribem al radar, veiem que la carretera dibuixa una curva molt suau, veurem el radar una mica més endavant, l'entrador a la dreta pot servir-nos per fer canvi de sentit i no parar el trànsit. Accedim a la dreta per l'entrador, uns pinos alts i ben vistosos ens serveixen de punt visual per a frenar i entrar. Després de donar la volta creuem la nacional direcció nord, cap a la muntanya del Montsià.
Arribarem en cotxe fins una zona on veurem que s'acaba el camí asfaltat a la dreta i tallat por una cadena (camí particular). Hi ha una petita zona d'aparcament. Aparquem allí.
Tenim que seguir el camí de l'esquerra, ja a caminant amb les nostres motxilles, baix una zona d'hombra entre arbres. El camí també està tallat per una cadena, ja que comencem la ruta per una zona privada.

La ruta es fàcil, majoritàriament por sender, començarem per una pujada creuant oliveres i seguirem la cresta de la muntanya on passarem por un argiler, la Font del Recreo, després de creuar alguna pedrera i fer alguns ziga zaga entre bonics racons rocosos, trobarem la Font del Fumat, amb una vista àmplia del territori. Seguirem pel mateix sender sense desviar-nos de las senyals i arribarem a l'Ereta, una petita plaça plana amb forma de balcó on buscarem prop del seu vèrtex, uns munts de pedra.

*Per allí baixarem. Recordar que hi ha uns cables d'ajuda per a no caure.
A partir d'aquí hi ha dos punts de dificultat, l'anomenat només començar a baixar i uns metres més avall.
*Malpàs de Rialla, és una petita zona de 6-8 metres en la qual hi ha també cables per ajudar-nos.
Recordar que hi ha que anar molt prop de la paret i en tot moment tindre bona subjecció de peus i mans.
Una vegada superada aquesta zona de dificultat mitja, la baixada és fàcil, el terreny és prou pedregós. Més endavant accedirem a un camí particular que ens portarà al punt d'aparcament.

-------------------------

Bonita ruta de 3,4Km en la cara Este del Montsià, Alcanar. Tarragona. Con unas espectaculares vistas del Delta de l'Ebre, Sant Carles de la Ràpita y sus alrededores.

Accedemos por la N-340 aproximadamente por el Km 1068,5.

Posición: 40°35'55.48"N
0°33'33.86"E

Para situarnos y saber en qué camino accederemos hacia la ruta si no podemos localizarnos mediante coordenadas GPS, hay que tomar el primer camino a la derecha en dicho punto kilométrico (ojo, el primer entrador es el de la casa) nada más pasar un radar y un chalet (dirección Barcelona - Valencia).

En dirección contraria, Valencia - Barcelona, por consiguiente no llegamos al radar, vemos que la carretera dibuja una curva muy suave, veremos el radar a lo lejos, el entrador a la derecha puede servirnos para hacer un cambio de sentido y no obstruir el tráfico. Accedemos a la derecha por el entrador, unos pinos altos y vistosos nos sirven de situación. Luego de dar la vuelta cruzamos la nacional dirección a la montaña del Montsià.
Llegaremos en coche hasta una zona donde veremos que se termina el camino asfaltado a la derecha y cortado por una cadena (camino particular). Hay una pequeña zona de aparcamiento. Aparcamos allí. Tenemos que seguir el camino de la izquierda, ya a pie, bajo una zona sombría entre árboles. También cortado el camino por una cadena, pues empezamos la ruta por una zona privada.

La ruta es fácil, mayormente por sendero, empezamos por una bonita subida cruzando olivos y seguimos la montaña donde pasaremos por una arcillera, la Font del Recreo, luego de cruzar alguna pedrera y serpentear un poco entre bonitas zonas, la Font del Fumat, con una amplia vista del territorio. Seguiremos por el mismo sendero sin desviarnos de las señales y llegaremos a l'Ereta, una pequeña replaza llana a modo de balcón donde buscaremos cerca de su vértice, unos montículos de piedra.

*Por ahí bajaremos. Recordar que hay unos cables de ayuda para no caer o resbalarse.
A partir de aquí hay sólo dos puntos de dificultad, el nombrado y unos metros más abajo.
*Malpàs de Rialla es una pequeña zona de 6-8 metros en la cual hay también unos cables para ayudarnos.
Recordar que hay que ir pegados a la pared y en todo momento tener buen apoyo de pies y manos.
Una vez superada esta zona de dificultad media, la bajada se pronuncia fácil, con un terreno algo pedregoso para luego acceder a un camino particular que nos llevará al punto de aparcamiento.