Uploaded March 6, 2020

Recorded March 2020

2.0
4.0

near Finestrat, Valencia (España)

Vertrek: Finestrat - Font del Moli
Coördinaten: 38° 34' 41'' N 0° 12' 30'' W
Zeer pittige maar prachtige wandeling in een super omgeving. Van op de parking tot de top is het amper 4 km, maar je klimt meer dan 1.000 meter, vandaar natuurlijk de naam Kilometer verticaal.
Deze wandeling volgt grote delen van de PR-CV 289, echter we nemen het pad gekend als "km vertical" richting top. Dit pad is geen wandelpad van de Communidad Valenciana maar een jogging pad van de 'International Skyrunning Federation", dit pad is gemerkt met gele bollen (soms leuk versierd) en stenen mannetjes. niet altijd zeer duidelijk maar je moet steeds blijven klimmen naar de top, dan kan je niet ver mislopen. Het stuk van de kam naar de top is zeer duidelijk en vrij makkelijk, prima aangeduid als PR-CV 289.1
Het eerste stuk van de afdaling is best nog pittig, steeds goed opletten voor losliggend grind.
Parking

17 Naar Denysput

Naar Denysput
Cave

18 Denysput