Uploaded April 22, 2015

1.3
2.7

Viewed 2044 times, downloaded 75 times

near Figaró, Catalunya (España)

Figaró-Sot del Bac-Salt del Prat-La Miguelona-Tap de Xampany-Turó de la Cuspinera:
Estupenda matinal, molt suau, sense cap complicacio i a sobre el temps ens respecte fins a l'acabament de la ruta, la primera part transcorre per una pista de terra (ull a l'inici ja que ha de passar la via del tren a Puigcerdà i no té barreres però si una bona sirena i semàfor ) que voreja des de dalt al Torrent del Bosc Negre, als 400 m. deixarem a la nostra esquerra un desviament al Mas del Bac i posteriorment a 200 m. mes la pista giré 180 graus a l'esquerra, nosaltres agafarem el corriol que segueix recte, uns 300 m. més i visitarem un gorg del torrent bastant bonic, la llàstima és que baixava poca aigua, desfarem aquests 300 m. i alli hi ha l'altre corriol que gira a la dreta per enfilar cap al Sal del Prat i les dues columnes de pedra anomenades Les Dues Germanes, aqui esmorzarem asseguts en un tronc i gaudint de la vista i sonoritat de l'aigua i ocells.
Un cop recarregades les piles comencem l'ascens a la Miquelona, un cop a dalt (ull amb els grans precipicis) comencem a tenir unes vistes espectaculars de l'Cingle de Castellar amb Les Dues Germanes en primer terme, un cop disparada la màquina de fotografiar diverses vegades , alli on aviamos arribat girarem a la nostra esquerra per seguir el corriol cap al Tap de Xampany, en aquest tros es comença a obrir la vegetació per la qual cosa el poc sol que tenim ens acompanya, com hem canviat de direcció comencem a veure de cara tot el Montseny i especialment el turó de Tagamanent amb l'ermita de Santa Maria en el seu cim i per fi veiem la Creu de la Cospinera amb unes vistes impressionants de la Garriga, Cardedeu, Granollers, etc., des d'aquí ens acostem a on hi ha el màstil amb la SENYERA i gaudim del Figaro a vista d'ocell, aquí desfem els nostres passos pels mateixos camins fins arribar al nostre vehicle.
Salutacions i a gaudir.

Pista seguir recte ometre gir a l'esquerra

River

Creuar riera

Gorg al torrent del Bosc Negre

Gir a la dreta de tornada de veure el gorg i pujar cap el Salt del Prat

Pujada a la Miquelona

• Photo of salomon81

salomon81 Aug 22, 2018

Me gusto!! Sencilla ..algo chulo para salir un rato sin complicarte!!