Uploaded August 7, 2016

Recorded August 2016

1.4
2.8

near Figaró, Catalunya (España)

Ruta molt maca que començarem al municipi de Figaró-Montmany, al nord de la comarca del Vallès Oriental, municipi molt accessible per carretera a només 40 km de Barcelona, si anem en cotxe s'hi accedeix mitjançant la C17, tot just passar la Garriga i els túnels del Figaró si venim del sud, i després de Tagamanent si venim del nord. Amb autobús podrem arribar-hi amb la línia Barcelona - Granollers - La Garriga – Vic, de l’empresa Sagalés, i amb RENFE rodalies estació Figaró línia 3 L’hospitalet – Vic.
Un cop arribats al Figaró sortirem a una rotonda i seguirem de front per la carretera de Ribes fins arribar a un pont que trobarem a la nostra esquerra, el creuarem i sortirem davant l’estació de la RENFE al carrer Ramon Mestre. Girarem a la dreta i seguirem aquest carrer fins el final, un cop allà girarem a l’esquerra i a pocs metres tornarem a girar a la dreta, ja serem al carrer camí del Bac on podrem deixar el cotxe, si és el cas i començar la ruta. Agafarem una pista per on passa el PR-C33 a Sant Feliu de Codines i a pocs metres creuarem la via. Hem d’anar amb compte al creuar les vies del tren doncs és un pas a nivell sense barrera, encara que està molt ben indicat amb senyals acústiques per quan passa un tren sempre s’han d’extremar les precaucions.
Deixat el pas a nivell al darrera continuarem la pista fins arribar a un pal indicatiu que ens assenyala la direcció per anar al Sot del Bac. Continuarem de front tot seguint les marques del PR fins arribar a un altre pal indicatiu amb marques, allà tindrem l’opció de desviar-nos per veure un dels gorgs del Torrent del Bosc Negre i tornar enrere per continuar la ruta. Tot seguint el PR. arribarem a la Balma de la Miquelona, continuarem pel Sot del Bac, trobem un altre pal indicatiu on assenyala un sender a la dreta que baixa al Salt del Prat, podem anar a veure’l i tornar al PR., aviat trobem a la dreta un graó de pedra que ens aboca a un mirador natural on veurem l’Agulla del Salt, el baixem, retornem al PR. Continuem pujant pel camí que ens porta al damunt de la Balma de la Miquelona. A ma dreta hi ha un mirador natural que ens mostra l’Agulla, les Dues Germanes i el Sot del Bac. Allà deixarem el PR on girarem cap a l'esquerra agafant un sender molt definit pel pas de la gent, anirem trobant petits pals de fusta sense marques, doncs les xapes que haurien de portar o s’han caigut, totes?, o el més probable és que algú les haguí tret. Tot seguint aquest sender, i a tocar del camí sobresortint la cinglera, ens trobarem el Tap de Xampany, una agulla amb forma de tap de cava. Aquí també podrem gaudir d’unes bones vistes (el cim del Tagamanent entre d’altres). Continuarem el camí, fins arribar a una pista, allà prendrem el camí de l’esquerra i ràpidament arribem, a la Creu de la Cuspinera, un Turó amb unes vistes impressionants de la vall de Vallcàrquera (Figaró, La Garriga), on també ens podrem apropar a la Senyera. Retrocedim fins recuperar la pista, per tornar, (deixant el camí inicial a la dreta, per no repetir-ho), i així, aprofitem per veure la paret del castell de Montmany o dels Moros, a ma esquerre a mig camí. Tot baixant trobarem un corriol a ma dreta, que ens porta al mirador natural i recuperem el PR de tornada, fins al lloc d’inici de la ruta.
Ruta fàcil sense dificultats tècniques.

Pasa a nivell

Pas a nivell

Gorg del Sot del Bac

Waterfall

Salt del Prat

Mirador natural del Salt del Prat.

Creu de la Cuspinera

• Photo of RayBIKER

RayBIKER Sep 2, 2018

Una ruta estupenda, con un entorno de privilegio y fácil de seguir gracias al gran trabajo realizado en las explicaciones.

• Photo of santihommm

santihommm Sep 6, 2018

Hola RayBIKER.
    Gràcies per la teva valoració.
    Salut i muntanya.

• santiago.gasol Sep 24, 2018

Los gors están sucios y llenos de mosquitos al pasar muy poca agua

• Photo of santihommm

santihommm Sep 25, 2018

Hola santiago.gasol
    Em sorprèn la teva valoració, doncs a tots els que gaudim de la natura, no ens sobta que amb aquests entorns de gorgues, salts d’aigua..., la falta de pluja, provoqui aquestes conseqüències naturals.