Coordinates 1925

Recorded July 2018

2.1
4.3

near Fanzara, Valencia (España)

Ruta que recorre els quatre antics poblats moriscos de Fanzara. Parteix de Fanzara (l'únic que s'ha conservat) i travessant el riu amb alguna dificultat puja a la carretera de Montanejos per on es va a l'Alcudia. Des d'ací al Castillet i des d'ell fent un poc de volta a la Lleuja (o los Casales), Retorna travessant el riu per la Frontera de Playa tot i què també es pot tornar pel pas de l'Escaleta evitant travessar el riu.
Feta aprofitant la celebració del MIAU.
Més informació a l'enllaç.

Eixim travessant la Huerta Mayor cap a la Yesera i tornem pel camino de Ribesalbes que entra per la fuente del Cantón.
Castell de Mazarol, montà i menut. Centre de control militar de la vall de Fanzara.
Nova capelleta de la Cueva Santa. Antigament hi havia una creu.
Restes de l'antic poblat morisc de la Lleuxa. Cal anar buscant les restes dels murs entre els bancals.
Restes de muralles del despoblat morisc de la Alcudia de Fanzara situat dalt d'un tossalet que controla la Huerta Mayor.
Després de travessar el riu (difícil) cal seguir per la carretera. Senda recte al Turio.
cal travessar el riu a gual. Per l'esquerra queda la senda l'escaleta que evita banyar-se els peus.